Eterna jaren 50/60? hulp gevraagd :)

Beste forumleden,

Kort geleden heb ik opnieuw een oude Eterna van mijn opa op laten knappen. Echter kan ik over dit horloge niets vinden op internet. Ik ben na veel zoeken nog geen zelfde horloge tegengekomen. Ik weer dat m’n opa hem ergens in de jaren 50/60 heeft gekocht/gekregen… Kan iemand me helpen bij deze zoektocht…?

De volgende info kan ik (naast de onderstaande foto’s)

In de achterkant (klik) staat het volgende aan de binnenkant:

Eterna Watch Co. Swiss (bovenin)
144 (midden)
Acier Inoxydable (onderin)

en staat het volgende aan de buitenkant:

4716685

Op het uurwerk staan ook verschillende serienummers gegraveerd. Dichtbij de gouden letters Eterna staat rechts van de a: 5066744. Onder de goudkleurige balanswiel staat het volgende: 1431 UB.

Het horloge is (zonder bolle plexiglas) een millimeter of 5 a 6 dik. (zie foto naast mijn poljot sturmanskie)

en

en

Alvast dank voor de eventuele hulp.

groet,

Harmen

Hier alvast een PDF met de onderdelen. Even zoeken op eterna 1431 levert wel wat informatie op over het caliber.

http://oldswisswatches.com/images/spares/PDF’s/Eterna/Eterna%201431.pdf

Voor wat betreft het jaartal zit je denk ik goed. Het uurwerk is de 1431 UB. Uit dezelfde serie als bijvoorbeeld de 1427 (automaat). Eind jaren 50 als ik een gok moet wagen.
Hoort er geen sweep second op te zitten?

-edit- Ik kom er net achter dat de toevoeging B wil zeggen dat er geen secondewijzer op hoort. Mooie herinnering aan opa :slight_smile:

Grt Melvin

Nee hoor, klopt. Prima in orde allemaal :wink: Ik stelde de vraag voordat ik zelf het antwoord vond. Veel draagplezier.