Deze…
Is die linkerband ook origineel GF? En op dat model Kontiki geleverd?
Nog niet eerder die combi gezien, maar zeer mooie band
Hahaha ja is origineel… scherp gezien. Je ziet ze niet veel.
Gaaf.
Ben benieuwd naar het boek!
Welke? Heb wel eens een stemvork Eterna sporthorloge gehad.
Sorry voor de onhandige linkjes, maar de originele LIFE artikelen / foto’s van de expeditie:
Hoe staat het met dit prachtige project: een kontiki boek
Ja, best benieuwd
Gaat de goede kant op! Maar gaat nog wel even duren hoor. Er zijn heel wat verschillende Kontiki’s gemaakt. ;-). En ook ik leer iedere dag weer nieuwe dingen. Al zal dat zo blijven denk ik. Daarnaast kost het verzamelen van merchandise, boekjes etc. knetter veel tijd. Ik moet het voornamelijk hebben van het aanbod op Ebay. En ook daar heb ik concurrentie… ging laatste een brochure weg voor +/- 100 euro.
Nog geen contact gehad. Alleen via LinkedIn met wat oud meewerkers. Wat ik wel weet is dat Eterna momenteel een lege huls is. Het overgrote deel van de werknemers is weg of overgevlogen naar de vlaggetjesfabriek Corum. Overigens is er wel een verschikkelijk nieuw model op de markt gekomen , de Kontiki Adventure. Marketing richt zich nu op de Oost-Europese en Chinese markt.
In de zomer ga ik op basis van het huidige onderzoek verder schrijven. Kom er op terug als er meer is
@harmenw Eerste keer dat ik er hier eentje van zie, misschien heb je iets aan deze informatie voor je boek.
Waar ik overigens erg benieuwd bent hoe ver je bent met dit boek
Een hele mooie klassieker. Eterna verdient veel meer aandacht dan het nu krijgt. Maar misschien is het al te laat. Jammer.
Ik heb hem al niet meer…
Ik ben heel benieuwd. Wordt vast weer een mooi kwaliteits verhaal dat we te weinig tegenkomen op dit leuke forum. Ik heb trouwens het boek van thor heyerdahl over de kontiki expeditie gelezen (een aanrader) maar daarvan is mij niets bijgebleven van de horloges.
Haha dank voor alle interesse in het boek! Inmiddels is het hoofdstuk over de super Kontikis bijna afgerond. Maar ik ben nog mijlenver van een fatsoenlijk boek. Gaat nog heel lang duren! Maar ooit ligt er een mooie guide voor alle vintage Kontikis van 1958 tot 1978.
Lof voor het volharden!