Ik werk al ongeveer 2 jaar aan een boek over de Eterna Kontiki. Nog een jaar denk ik, en dan ligt er iets moois!
Ik maak voor het schrijven uitgebreid gebruik van oude kranten, databases, catalogi etc. De bekende bronnen. Helaas is het, zelfs met de eindeloze mogelijkheden van het wereldwijde web, verrekte moeilijk om aan informatie uit de jaren 50, 60 en 70 te komen. Hier dan ook de vraag of de achterban van het forum mij hier eventueel bij zou kunnen helpen:
Mocht je in het bezit zijn van o.a. catalogus, boek, advertentie, merchandise, doosjes, tags, papieren, onderdelenlijsten etc. of gewoon een knetter bijzondere Eterna Kontiki, is het dan mogelijk om me een foto te sturen via een DM of in dit topic? Wie weet stuit ik wel op iets nieuws… Ik zou er echt enorm mee geholpen zijn.
Voor de liefhebber dan nog even een foto van een knetter bijzondere Kontiki uit de collectie…
Super initiatief. Zou het boek zeker kopen.
Zou niet de enige zijn @HorlogeHalle
Misschien zou je Eterna kunnen aanschrijven?
Eterna bestaat tenslotte nog en kan wel wat exposure gebruiken (veel modellen gaan zwaar onder list price weg op ebay ed…), een goede referentie boek van Kontiki’s zou echt super zijn.
En ze kunnen je helpen denk…want naast info heb je ook nog te maken met hun merkenrechten (en de nazaten van thor heyerdahl)… Weet niet of je het boek commercieel uitbrengt?
Verder is er op kickstarter op het moment een NL’ er die een boek over Enicar uitbrengt. Misschien leuk om contact op te nemen voor tips en tricks voor het drukken en uitgeven van het boek?
@harmenw@HorlogeHalle heeft een kontiki 10. Wij vroegen ons beiden af waarom die zo een aparte vormgeving heeft tov de “klassieke” kontiki en de IDF varianten.
@harmenw er zitten op het forum ook erug goede horloge fotografen. En ook mooie kontiki’s…zou gaaf zijn van elke oude reclame de matchende kontiki in het echt te matchen in je boek…
Dank voor alle tips! Enicar boek gaat in de bestelling, ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar.