Jan, het wordt tijd dat jij in de Eterna wereld stapt.
En de voortekenen mogen dan slecht zijn voor het merk, het zal hoogstwaarschijnlijk gunstig zijn voor de aanschaf in euro’s
Hier nog een teaser…
Ik zit me wel eens te verlekkeren aan en zelfs biedingen gedaan op Kontiki 10s en Centenaires op diverse sites.
Maar de huidige vraagprijzen zijn me iets te gortig.
Zoals je zegt, misschien wel in de toekomst!
Heb je net een uitnodiging gestuurd.
Blijft mooi spul!
Ik weet oprecht niet wat me meer pleziert qua vintage duiker. De Kontiki Super of m’n 5513 (die ik nu wel alweer bijna een week draag)…
Jahaaaa!
Vooral de bovenste!
Wohwww
Ik kies de onderste…wat een patina
Maar serieus, tijd voor een inventaris van Kontiki’s.
Die Super is behoorlijk bijzonder / zeldzaam. Ook de kontiki 10 is niet alledaags.
@harmenw wat zijn de meestbijzondere ? Welke zou je irl in je boek willen hebben?
Misschien zijn ze wel op het forum?
Haha ja deze ken ik. De bovenste speur ik al een tijd naar! Naar mijn idee het mooiste Kontiki model gemaakt! De kwaliteit en finesse van de jaren 60… maar met een speels en funky 70s gevoel.
Heb er ook een behoorlijke tijd naar gezocht!
Tjaa wat is bijzonder. Voordal de Kontiki duikers van 1958 tot 1961 en de gouden Kontiki’s uit die tijd. Dan heb je nog een hele rits met Birks en Turler dials die je niet vaak ziet en een paar militaire series die heel bijzonder zijn. Dan is er nog een elektronisch jaren '70 model waar bijna niemand het bestaan van weet… etc. Maargoed over dat later meer.
Wie weet zijn er op dit forum ook wel mensen (die al een stuk langer meelopen dan ik) die er tien keer meer vanaf weten.
Maar de gouden horloges van 1958 tot 1962 zijn dus het meest schaars. Ik ken wel een ander 18K Kontiki 20 van het forum, en heb een maal een Kontiki 20 18k gezien met 18K Gay Freres band (1969). Hieronder een plaatje van dat model.
Ben ik de enige die elke keer bij het woord Kontiki, hier aan moet denken? En dit deuntje in het hoofd heeft de rest van de avond?
Hierna in elk geval niet meer, schat ik zo in.
Komt vanzelf een geschikt exemplaar langs
Is die linkerband ook origineel GF? En op dat model Kontiki geleverd?
Nog niet eerder die combi gezien, maar zeer mooie band
Hahaha ja is origineel… scherp gezien. Je ziet ze niet veel.
Gaaf.
Ben benieuwd naar het boek!
Welke? Heb wel eens een stemvork Eterna sporthorloge gehad.
Sorry voor de onhandige linkjes, maar de originele LIFE artikelen / foto’s van de expeditie:
Hoe staat het met dit prachtige project: een kontiki boek