Eterna Matic 1000 - Concept 80 waarde

Beste Horloge liefhebbers,

Momenteel zijn we met een actie bezig om spullen op de markt te verkopen voor het goede doel. Daarbij heeft iemand een doos gedoneerd waarin ik het volgende horloge gevonden heb:

Eterna Matic 1000 - Concept 80

Ik ben geen kenner maar qua staat ziet hij er vrij goed uit en het horloge loopt ook nog. Het leek mij vrij zonde om deze op de markt te verkopen voor een euro of 5. Kan iemand hier mij helpen om te bepalen wat en hoeveel dit horloge waard is?

Opbrengst gaat naar de voedselbank. Heb twee foto’s toegevoegd als er meer informatie nodig is geef ik die graag.

Alvast bedankt voor de moeite,

Jeroen

Mooi horloge, zo te zien, van een goed merk. Ik ben ook geen kenner, maar een beetje over internet struinen leert, dat je hier toch nog wel tussen de €125 en €150 zou kunnen ophalen bij een liefhebber.
Succes !

Prima horloge idd. De waarde zoals door @harpoen aangegeven is de hi end verzamelwaarde en je probleem is dat je hem voor kwijt moet zien te raken.
Als je hem op de Mp site zet zul je moeten rekenen op ongeveer de helft en een opkoper zal daar ongeveer een derde voor betalen. Wellicht zijn er leden die het goede doel willen steunen en je een redelijk bod per PB willen doen? :smile:

Eterna als merk heb er zeer veel waardering voor, maar dit is helaas niet mijn smaak, waarde zal idd bij bovengenoemde bedragen liggen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Nu nog een koper vinden :smile:

Er zat trouwens ook nog een oude casio bij, denk niet dat die veel waard is maar het is een FKT-100 Module 785.

De band is niet van de goede breedte. Is ook een ranzige Fix-O-Flex, ondingen. :stuck_out_tongue_closed_eyes: Ik zou investeren in een (voordelig) donkerbruin leren bandje met goudkleurige gesp, ik vermoed dat er nu een 18 mm band aan zit en dat er een 20 (edit - lijkt zelfs 22) mm op hoort. Even een schuifmaatje er tussen zetten, of een meetlint.

Loopt-ie goed door, enigszins op tijd, en verzet de datum netjes om 12 uur? Dan moet meer dan 100 euro sowieso wel lukken, mits je de juiste koper vindt.

De foto geeft waarschijnlijk een vertekend beeld vwb het bandje.
Op een exact dezelfde klok met een zwarte wijzerplaat (gezien op internet) zat een 19 mm bandje dat perfect paste. Deze vintage klok verdient wel een luxe bandje :+1:

Leuke klok die je hebt gevonden. Check even de dingen die Peter zegt kan veel schelen in de waarde.
Voor de casio, deze zijn een stuk minder waard maar in goed staat is 20 euro ook niet heel raar.

Horloge is inmiddels verkocht, bedankt voor jullie hulp!

1 like