Er zijn horloges waar ik uren lang naar kan kijken. Eterna is een merk wat mij zeer boeit. De Kontiki lijn vind ik erg apart. De prijzen zijn echter aan de hoge kant waardoor ik mijn geld eerder aan een ander merk zou besteden. Toch moet ik altijd even goed naar de horloges kijken. De Eterna 1948 vind ik een geweldige schoonheid. Hij ziet er uit als een vintage maar is hagelnieuw te verkrijgen. Ik heb wat fotos gepost en ben benieuwd of jullie dit ook kunnen waarderen.
Ik ga voor goud:D die is prachtig!
kan ik mij bijn aansluiten,gouden uitvoering super
john
De gouden heeft ook mijn voorkeur. Maar ja 3300 euro is geen kattenpis…
Mooi, heel mooi,
Vooral die goudkleurige.
Alleen… de datum had ik graag òf niet, of in een ander uitvoering gezien.
Ik vind dat die nu niet echt mooi spoort met de rest van (de opmaak van) de wijzerplaat.
Inderdaad, dat is veel geld.
En er breken ook nog eens zware tijden aan, zo las ik vandaag in een krant:
vr 16 jan 2009, 05:30 Sommigen winnen per jaar tonnen
Fiscus doet greep naar pokerwinsten
AMSTERDAM - De Belastingdienst heeft de jacht geopend op pokerwinsten…
grootmokum Schreef:
Inderdaad, dat is veel geld.
En er breken ook nog eens zware tijden aan, zo las
ik vandaag in een krant:vr 16 jan 2009, 05:30 Sommigen winnen per jaar
tonnen
Fiscus doet greep naar pokerwinstenAMSTERDAM - De Belastingdienst heeft de jacht
geopend op pokerwinsten…
Daar is het laatste woord nog niet over gesproken hahaha en ik zit gelukkig niet bij de “grootverdieners”.
Dat is inderdaad heel mooi.
Is dit model ook niet geleverd als een van de drie in een mooie verzamelkist?
Was gelimiteerd en bestond uit deze uitvoering , een chronograaf en een wekkerhorloge.
Aad A Schreef:
Dat is inderdaad heel mooi.
Is dit model ook niet geleverd als een van de drie
in een mooie verzamelkist?
Was gelimiteerd en bestond uit deze uitvoering ,
een chronograaf en een wekkerhorloge.
klopt…
Deze serie van Eterna is bijzonder goed geslaagd. Prachtig gewoon, ook het gebruikte font voor de datum is perfect.
Erg mooi, maar ik zou er geen 3300 euro voor over de toonbank gooien.
In tegenstelling tot vele anderen vind ik de stalen kast met zwarte wijzerplaat 't mooist. Maar zoals bekend, valt over smaak niet te twisten!
Paul G. Schreef:
Erg mooi, maar ik zou er geen 3300 euro voor over
de toonbank gooien.
In tegenstelling tot vele anderen vind ik de
stalen kast met zwarte wijzerplaat 't mooist. Maar
zoals bekend, valt over smaak niet te twisten!
Die heb je al voor zo een 1400 euro hoor…
Zeer mooie klokken, vooral die in goud. Echte vintage modellen.
Mooie vintage-look !
Schitterende horloges, allebei !
Idd heel erg mooi, vooral die met de zwarte wijzerplaat. Heeft ie een ruitje aan de achterkant? Ik neem aan dat het uurwerk ook prachtig is.
Nouuuuu, ik vraag me af of ik 1800 euro voor dit horloge zou neertellen. Ik denk 't niet. Als ik 1800 euro te besteden had, dan zou ik een ander horloge kopen dan dit. Waarmee ik overigens niets verkeerds over deze Eterna wil zeggen!
eterna maakt schitterende klokken, al zijn de dealers in nederland op een hand te tellen. de gouden uitvoering is echt top. inderdaad in een prijsklasse waar veel ander moois te halen is. ik heb zelf een eterna-matic kontiki chronograaf met 7750 caliber, in nieuwstaat ,die overigens te koop is, maar dat komt in de andere rubriek te staan, als ik de fotos eindelijk een keer op deze site heb gekregen.
Super !! Eterna maakt mooi spul, maar inderdaad behoorlijk aan de prijs. Zelf vind ik de stalen versie mooier. Ze hebben ook een versie met “grote datum” - ook super. Persoonlijk vind ik deze bijv mooier dan zo’n nieuwe oude vintage Glashutte (de 60’s geloof ik?).
Groet
Mark
Mijn beste,
Techniek en prijs buiten beschouwing gelaten vind ik het horloges welke geheel in de lijn van mijn smaak zijn.
De gouden versie is in deze mijn favoriet.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
Mmmmm een Eterna Forum Limited zou mooi zijn.