Eterna-Matic 3000

Eterna-Matic 3000 met 1466U-uurwerk uit de jaren 60. Een slechts 3.6mm dun automatisch uurwerk met quick-set datum. Is daarmee de voorloper van de 2892. Dit maakt het horloge robuust en heerlijk dun. Het horloge doet, los van de prijs, niet onder voor Omega’s uit deze tijd.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model: Eterna-Matic 3000
Diameter: 34mm zonder kroon, maar draagt groter door de grote wijzerplaat en lange wijzers.
Leeftijd: jaren 60
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2022
Factuur en/of certificaat: -
Originele doos en/of eventuele accessoires: je mag kiezen tussen de rustige zwarte of meer uitgesproken groene band. Beiden nieuw.
Verzendkosten of afgehaald: in overleg
Conditie (krassen, werking etc): zie foto’s. Lichte krasjes op het glaasje die je eruit kan polijsten. Lichte gebruikssporen, maar scherpe kast met facetten nog duidelijk zichtbaar op de lugs. Ook de wijzerplaat is netjes. De kroon is origineel maar heeft ooit een tik gehad. Dit beïnvloed het functioneren niet overigens. Kastdeksel heeft wel veel sporen, mogelijk van het dragen op een nato-band.
Soort uurwerk en kaliber: Eterna-Matic 1466U
Vraagprijs: 350
Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).










21 likes

Weer even omhoog

Nieuwe week, nieuwe kansen

1 like

Bouwjaar is vermoedelijk 1962

1 like

Omhoog

300,-