Eterna Matic Kontiki info gevraagd

Hallo allemaal.
Wie heeft er wat meer info over dit horloge.
Ik heb de links die gepost zijn in andere topics gelezen…
Bouwjaar, kaliber, waarde en algemene informatie
Diameter van het horloge is 34mm
Op het deksel staat het getal 31969
Het ‘zeischip-logo’ en de 5 stipjes in het midden op het deksel zijn er wel maar alleen door de oogloupe te zien.
Ik denk dat de kroon de originele is?
Op de foto’s is deze trouwens uitgetrokken zie ik nu.
Het uurwerk werkt, al heb ik de powerreserve niet echt getest.
Het datumverzet door het uittrekken van de kroon werkt ook.
Bij voorbaat dank.

1 like

@Mafkees kan ondanks zn naam zeer zinnige dingen zeggen over Eterna

2 likes

Kontiki’s heb ik weinig ervaring mee.
@Vanne @septentrio @D.F40

1 like

Hoi!

Leuke kontiki. Het serienummer is waarschijnlijk 4131969 (eerste twee cijfers zijn weg gesleten). Kan ook starten met 43 trouwens. Vaak zit er ongeveer 200k tussen het kastnummer en het nummer op het uurwerk (in deze periode), maar soms liggen de nummer juist heel dicht bij elkaar. Het uurwerk is een cal. 1422.

Het horloge komt uit 1959/1960. Kroon is origineel. Zo ook de rest van het horloge. Enjoy :blush:!

Gr!

2 likes

Geen info, maar heb er wel ook 1:

2 likes

Ik denk dat het bouwjaar 1959 is…
Volgens de lijst onderaan deze pagina…
http://www.schild-eterna.de/tripletime.htm

Mooi!
Is dat een origineel glas met die datumbubbel?

Het is eigenlijk een uitholling aan de binnenkant van het glas, ipv een bubbel erbovenop. De positionering is exact boven de datum En ook even groot als de datum dus het lijkt of het origineel voor dit horloge is. Maar weet het niet zeker.

1 like

Heb er geen verstand van maar de wijzerplaat is met een marker bijgewerkt oder???

Vanwaar dit vermoeden?

intuitie, fingersptizen gefuhl, jing jang,etc. echter een z.g. re dial is voor een leek moeilijk vast te stellen.
In mijn ogen is het wat knullig , maar mijn mening geef ik graag op voor een betere

Als je eventueel op het lettertype doelt… dit is het juiste lettertype.
Je zegt het zelf al ; ‘Heb er geen verstand van…’ en ‘…is voor een leek moeilijk vast te stellen…’’:wink:
Ik heb het horloge hier in mijn handen, onder de loupe.
Dit is de originele gedrukte tekst met de juiste diktes in de juiste (delen van) letters.
Als het dus al een redail zou zijn (wat het duidelijk niet is) is het zeeer goed gedaan.

1 like

Dank je voor je info!