Eterna Matic of Oris Aquis

:open_mouth::heart_eyes:

Is dat jouw huidige ORIS collectie ??

1 like

Als groot Oris liefhebber, sowieso de Oris! :wink:

Nee ā€¦ dat WAS ooit eens :wink:

2 likes

Veel mensen hier weten dat ik een absolute Oris liefhebber ben en dat is ook zeker zo. Ik heb er een heel stel, die ik met liefde allemaal draag. :slightly_smiling_face::+1:

Maar vergelijken met andere goede merken is altijd moeilijk en zou op zijn best op een objectieve manier moeten gebeuren, dus zonder gevoelsmatige oordelenā€¦ :thinking:

Ondanks mijn grote liefde voor het merk Oris, zou ik toch voor Eterna gaan als ik echt zwart/wit moest kiezen voor Ć©Ć©n enkel horloge tussen die twee. Meer authentiek horlogerie geschiedenis gehalte en uiteindelijk toch ook een net iets hogere kwaliteit. Ik ga die strijd niet strijden hier, dus kijk op Google naar de geschiedenis van Eterna en oordeel zelfā€¦

De Eterna-Matic Kontiki is een cult horloge en door veel liefhebbers wereldwijd vaak gelijk gesteld met Rolex als het om de kwaliteit gaat. Zover zou ik toch echt niet willen gaan- doe mij maar liever een mooie Rolex :sunglasses:- maar Eterna is wel een heel erg goed horlogemerk en kwalitatief zeker van de bovenste plankā€¦ :ok_hand::relaxed:

4 likes

Wowiez !
Ik had waarschijnlijk geen enkele ooit weg gedaan ā€¦ als ik jouw was :sweat_smile: :yum:

1 like

Dat is hetzelfde als aspirant zwanger zijnā€¦:sunglasses:

2 likes

Dat is waar ook ā€¦ zou bijna vergeten zijn dat zij ETA opgezet hebben. :grimacing:

1 like

De Eternaā€¦ :heart_eyes: mooier dan de Oris en het merk heeft een rijke historie (oa de oprichter van ETA SA)
Zelf geef je ook al aan voorkeur te hebbenā€¦ dus uitgemaakte zaak :+1:

1 like

Ik heb nooit een Eterna of een Oris gehad maar dat is toeval, ik waardeer beide merken. Maar Eterna is wel wat specialer, eens met wat @Klokkengek zegt hierboven . En ik vind dit specifieke model Eterna fraai. En jij ook, anders had je hem niet gekocht. Gewoon gaan dragen, en er zijn Orissen genoeg op de wereld voor later erbij :slight_smile:

Gewoon je best doen om gezond te blijven!

1 like

Wat jij mooi vindt. Eterna dus.
Mooi merk, Eterna.
Ik zou daarom voor de Eterna gaan.

1 like