Eterna Matic of Oris Aquis

Beste liefhebbers,

vorige week heb ik deze uit de jaren 90 eterna matic gekocht bij een italiaanse juwelier, na een aantal dagen bleek het dat het horloge stopte met werken en het lukte mij hem ook niet meer op te winden. Uiteindelijk heb ik hem teruggestuurd waarbij de verkoper erachter kwam dat de drijfveer een probleem had, deze is vervolgens door een originele nieuwe vervangen en hij zou het nu weer doen als een tierelier. Zelf ben ik aspirant horloge liefhebber, door persoonlijke redenen houd ik erg van het merk eterna. Ik vraag me af wat de echte kenners denken over dit horloge, is het de moeite waard? Ik heb er 1500,- voor afgetikt. Zelf zat ik ook voor de aanschaf te kijken naar een Oris Aquis, aangezien ik wel naar een duikers horloge zocht. En aangezien ik nu door deze retour kan bepalen of ik de Eterna wil behouden of op zoek ga naar iets anders, hoop ik de mening van de kenners te horen. Ik hoop een horloge lang te gebruiken.
Graag jullie mening.

bvd

4 likes

Niet zo moeilijk voor mij…

image

Oris Boutigue…zsm.

4 likes

Persoonlijk vind ik de oris ook een stuk mooier.

Voor mij ook de Oris maar dat is puur smaak. Ik heb geen idee over kwaliteit etc.

Ook ik zou voor de Oris gaan…

Oris​:star_struck::+1:

Oris! :+1:

Oris😊

2 likes

ORIS!




4 likes

100% ORIS

:blush:

5 likes

zou ook voor de oris gaan!

Ik zou voor Oris gaan, maar laat je door ons niets wijsmaken :slightly_smiling_face:

Eterna!

1 like

Wat betreft waarde kan ik niets zeggen, maar ik zou voor de Eterna gaan.

1 like

image

Eterna….

1 like

Je geeft zelf aan:

Wellicht kan dat de doorslag geven…

Ik zou voor de Oris gaan trouwens :grimacing:

1 like

Tuurlijk Oris … :star_struck:


10 likes

Zoals @crisis reeeds zei… Doorslaggevend is wat jij mooi vindt!
Verder dan “Oris!” of “Eterna” kom je niet snel…

Pak die Eterna zou ik zeggen, al zo veel ORISsen hier :joy:… Voor wat ‘t waard is :wink::thinking:!

1 like

Dan zou ik uitkijken naar een (nieuw) horloge van Eterna.

Waak ervoor je te snel te conformeren aan de common taste van onze club.

:+1:

1 like

Hoewel ik een behoorlijke Oris fanboy ben, kan ik niet ontkennen dat ii deze Eterna ook wel gaaf vind. Nooit verwacht dat ik een jaren '90 horloge mooi zal vinden :stuck_out_tongue:.