Eterna only

Mister Style strikes gold.
Man man, wat klopt dit prima Pim
:ok_hand:

1 like

Haha bedankt! Ik twijfelde al je te taggen! :sweat_smile:

1 like

Deze nog maar eens.

9 likes

Nou heb ik al best (heel erg veel) wat Eterna’s voorbij zien komen, maar nog nooit deze dial, met of zonder lume, in deze kast. En al helemaal nooit op zo’n GF band. Wie weet meer?

6 likes

Dat niet, maar wel een heel tof ding!

1 like

Recentelijk mijn Oris ingeruild hier op HF voor een Eterna. ( Eterna Royal Kontiki GMT ) Was in de jaren 80 het eerste merk wat ik onder ogen kreeg. Prachtig wat een mooi horloge en een fantastisch afwerking. Zou er ook nog 1 willen hebben uit die periode met dat staal / goud en meen blauwe inlays.

12 likes

@Mafkees enig idee welk type dat is?
Die staal / gouden uit de jaren 80.

Ja, de Galaxis.

4 likes

Dank neem aan dat het dezelfde is als op Chrono24?
33 mm is wel wat klein helaas

Correct :slight_smile:

1 like

supermooi maar ik zoek even een iets grotere ( 36 MM )

1 like

Vandaag m’n Eterna maar eens voorzien van een nieuw bandje.

Ik ben nog op zoek naar een passende Eterna doornsluiting (16mm).
Heeft iemand er eentje liggen… of een goede een tip?

6 likes

Vroege Quartz van Eterna met gesteend Esa uurwerk - loopt prima en prettig comfortabel voor zo’n hoekig bonk staal :sunglasses:

3 likes

Heuse Eterna flagstore :smirk:

1 like

Vaughan Big Date

18 likes

Oei…:ok_hand:

1 like

Eterna rocks

7 likes

Beetje gebruiksporen

2 likes

Een beetje veeeeel. :rofl:

1 like

Leuk dat er een eterna only topic is…
Mijn eerste verhaaltje op HF, ben nog maar net lid.
Mijn eerste 'serieuze horloge was / is een eterna kontiki chronograaf.
Kocht ik na mijn afstuderen in 1995 bij een Siebel winkel die toen nog wel leuke dingen hadden… Afgeprijst van 3000 gulden voor 1.495,- oei wat een bedrag was dat…ik was aan het twijfelen tussen een zeer basic omega Seamaster van ongeveer dezelfde prijs maar de Kontiki vond ik stoerder en meer passen bij mijn formaat pols. Aldus besloot ik deze aan te schaffen als mijn eigen afstudeer geschenk. Nu bijna 30 jaar later en andere merken te hebben verzameld wilde ik eigenlijk een modernere Kontiki. Ik vind de verhalen rondom eterna overigens wel zorgwekkend, ik krijg de indruk dat het op sterven na dood is en er zijn zo goed als nergens in NL en Belgie winkels met voorraad te vinden. Er lijkt ook maar heel moeilijk informatie te vinden over oudere modellen van de afgelopen 25 jaar tot nu. Na lang zoeken en chrono24 dwalen vond ik de Super Kontiki diver wel heel erg mooi en na weer lang wikken en wegen besloot ik te kopen in hongkong, cosmo century watches heeft kneiterveel eterna te koop voor mooie prijzen… Ik durfde het hele invoerrechten avontuur wel aan omdat het niet om een heel duur horloge ging dus ik hoefde niet bang te zijn voor importheffingen en invoerrechten van duizenden euro’s… het viel idd mee met een kleine 200 euro extra.
Nu dan na ruim 28 jaar ben ik super blij met deze aanwinst. een broertje voor mijn oude die ik overigens nog regelmatig draag.
Als iemand meer weet over de toekomst van eterna en waar je in NL terecht kunt om te kijken naar nieuwere modellen en of een agentschap of importeur weet laat graag weten. Ik weet overigens niet hoe ik een fotootje moet posten en of ik dat al mag van HF. vriendelijke groet.

4 likes