Eterna only

Klopt, inderdaad met spherodrive

1 like

Klopt :+1:

12 likes

Mooi man!:heart_eyes:

1 like

Blijft een mooi horloge :ok_hand:t2:

1 like

20230908_093050|338x500](upload://rqIytOqkRLosCM7miT3b6o79enL.jpeg)

6 likes

En daar hoort deze Kontiki bij :smiley:

7 likes

5 likes

De eerste kras zit er inmiddels op. Wellicht wat meer draagtijd nu het “nieuwe” eraf is

8 likes

Way to go :yum:

Blijkbaar van de “Civil service India”. Uurwerk is in principe intact, veer is geknapt.

Kaliber 520 of 520h
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Eterna_520H

Als dit klopt is ie tussen 1943 en 1944 gemaakt. (Naar beneden scrollen voor serie nummer lijst)
http://www.schild-eterna.de/tripletime.htm

6 likes

Dat is een bijzondere Eterna. Die wijzerplaat is echt top. En dat uurwerkje :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Deze is me eigenlijk 2 à 3 mm te groot, maar telkens als ik hem te koop wil zetten, aarzel ik weer. Die kogeltjes op de wijzerplaat, die opgelegde indices, de subtiele sunburst… Hij blijft nog even.

9 likes

Inspirerend deze leuke oude van Martijn. Die van mij komt ongeveer uit dezelfde periode denk ik - helaas weer zo’n gevalletje ‘te mooi om te dragen’ :innocent:

7 likes

Vanuit het oogpunt van financieel rendement bedoel je?
Of ben je in de dagelijkse praktijk enigszins onhandig?
:wink:
Ik zou zeggen: geniet er van!

1 like

Eterna-matic heritage 1948, zelf op een PERLON draagt ie chique :grin:

10 likes

Och, meer redenen eigenlijk :thinking:
A) Heb geen bureau job meer, dan verandert toch je keuze - bij schade door fietsen, klussen, stoten (toch een dagje ouder) wordt repareren steeds vaker onmogelijk of onmogelijk duur… :wrench:
B) Hoezeer het me ook verbaast en soms verveelt, jawel - het is toch los van leuke herinneringen absoluut iets van waarde…:money_with_wings:
C) onhandig niet, maar ook niet zo handig dat ik zelf uurwerken service of repareer - en dat is dus ergens ook best een factor gezien de helaas uitstervende oude garde reparateurs :confused:
Voldoende toegelicht zo hoop ik :nerd_face:

2 likes

Oud van goud deze 60-tiger jaren ETERNA.
P.S. niet in mijn bezit.

4 likes

Heel gaaf hoor!

Evenals deze!

Vandaag weer vintage
48’er net nato

4 likes

Nog steeds bij mij genoteerd als een topper
Mooi man!