Eterna only

Ouwe Centenaire weer eens beetje beweging geven :slightly_smiling_face:

7 likes

lijkt een beetje de opvolger van mijn kontiki chrono uit 1994… Van wanneer is deze denk je?

Uit m’n hoofd 2005. Maar kan er een (paar) jaartje(s) naast zitten.

ja Persies, tanx, ik dacht al zoiets, heel mooi ook. Maar weet jij waar je iets kan vinden van Eterna over modellen en bouwjaren, ik kan namelijk nergens iets vinden… van mijn beider Eterna’s moet ik maar een beetje gokken wat precies het bouwjaar is. Die eerste heb ik in 1995 gekocht maar was toen al een uitverkoop situatie weet ik nog bij Siebel in Utrecht, en heden ten dagen is er in heel NL geen dealer meer te vinden… ineens ontdek ik nu dat er via bol.com een aantal word aangeboden :-)) gekkigheid!!! Maar geen dealer erachter alleen een webshop in Spanje vlgns mij Clicktime.eu

Geen idee. Het merk is een beetje verwaarloosd de laatste jaren.

Heb boven nog wel de papieren liggen ergens, dus zou het na kunnen kijken.

Ja verwaarloosd is misschien het goede woord… Ik las al eens ergens dat er gedoe was met nieuw marketing en management en zojuist las ik ook weer ergens dat het in handen van Swatch terecht is gekomen… nou dan gaat het er niet beter op worden, vrees ik… Ik heb mijn super kontiki uit Hongkong (Cosmo century Watches) laten komen een jaartje / anderhalf geleden. Daar zit een webshop die heel veel Eterna modellen in voorraad heeft… maar echt specs. staan er niet bij… En ik lees nu net ook weer dat het blijkbaar in Chinese handen is en er ook geen eta uurwerken meer inzitten? maar Sellita… het word mij een beetje technisch allemaal maar verwaarlozen lijkt me idd nog steeds een goed woord… Ik vrees dat in mijn superkontiki ook geen eta meer zit ik vond het horloge toen ik hem dus kocht ook best licht aanvoelen en het opwinden ook een beetje klunky… zal mij benieuwen hoe lang dat ie meegaat. :face_with_raised_eyebrow:

1 like

In die van mij zit een valjoux 7750, dus neem aan dat er bij jou iets van ETA/Eterna inzit. Verwacht niet dat ze naar Chinese uurwerken zijn gegaan, tenzij het een imitatie is.

Altijd gedacht dat mijn Eterna-matic 1948 met zijn kleine afmeting van 33.5 mm. mijn holy grail zou blijven.

Niets is minder waar want ik heb nu mijn oog laten vallen op een Eterna-matic 1948 model chronometre van 37 mm :yum: met lumibrite op de cijfers.

Foto geleend van het web

11 likes

:heart_eyes::heart_eyes:

13 likes

Oh, das een mooie.

1 like

15 likes

12 likes

Ik vind die kleine erg mooi! :ok_hand:

1 like

Mijn Eterna’s

10 likes

Erg mooi die chrono👌

Ik heb de GMT

Heerlijk horloge😁

13 likes

Leuk om de mijne in dat boekje te zien.

10 likes

Het uurwerk is een H 520.
Het horloge komt uit 1955.

4 likes

Eterna-matic model 1948 onder de paraplu.

12 likes

17 likes