Eterna only

10 likes

Geweldig!

1 like

5 likes

Gefeliciteerd kerel!
Hier nog een fotos van jouw exemplaar, met mijn pols…en my cat her paw

12 likes

Heel mooie Eterna vind ik. Bij een lot vintage horloges maar werkt prima. Het lijkt me een dure horloge als ik het forum hier lees. Er zit een oud eulit bandje rond en stiekem vind ik dit nog mooier dan er een nieuw bandje rond te doen. Misschien heeft iemand wel meer info over deze Eterna automatisch horloge?

4 likes

Mooi ding!

8 likes

Vandaag wilde ik m’n vintage Eterna voorzien van een nieuw bandje. Beide spring bars zijn aan vervanging toe :see_no_evil:.

Het zijn een beetje bijzondere spring bars, met een open busje aan beide uiteinden. Ik kende deze variant nog niet.

Kiek zo:

Iemand enig idee waar in deze in maatje 18mm kan verkrijgen?

Timeparts.nl:
(Helemaal onderaan de pagina)

Beetje ouderwetse site, maar levert altijd snel.

2 likes

Hartstikke bedankt!

Ik ga direct even een setje bestellen.

1 like

Heb dit Eterna horloge gekocht. Vroeg me af hoe origineel die nog is. Op de achterkant staat wat gefraveerd für 30-jährige treur dienste. Altijd leuk

! Net nieuw op dit forum dus kan niet meerdere foto’s posten helaas

3 likes

Ik heb mijn Eterna en andere vintage horloges gepimpt met nieuwe rekbanden. Best gewaagd en stiekem begin ik ze leuker en leuker te vinden :grin: Er mag al wel eens kleur in zitten en bloemetjes :grinning:

2 likes

12 likes

5 likes

Deze Big Vaughan zie je niet vaak met metalen band.
Mooi hoor, is ‘t een 42mm Eterna?

1 like

Dit is een Eterna granges 1856.

1 like

Oeps, te snel gereageerd. De Big Vaughan heeft geen cijfers. Vind die van jou schitterend.

1 like

Zo, ik zal hier mijn bijdrage ook eens leveren. Onderwerp vanavond is de Eterna Jumbo XL, een quartz ref. 755.2054.41 uit de periode 1972-1976. Ik stuitte erop bij de zoektocht naar een draagbare vierkant horloge. De Tag Heuer Monaco had ik al eens gepast, maar bleek veel te dik/grof.

Toevallig liep ik op ebay tegen de zilveren dial aan. Volledig gerestaureerd in de UK, met originele eterna band en clasp.

Toen bleek dat er over de hele aardbol liefhebbers van Eterna zitten, zo kwam ik op instagram een Panamees tegen die afwisselend in de USA verbleef. Hij had de blauwe dial. Ik had eens aangegeven dat ik geinteresseerd was. Ondertussen wist ik er drie varianten bestonden. Zilver, blauw en goud (verguld). En opeens kreeg in de blauwe dus op een presenteerblaadje.

Bleef over de gouden. Meerdere keren achter het net gegrepen, een oude veilig op catawiki, een oude internetveiling in Zweden, een horlogezaak in Zwitserland. Maar elke keer mis. Totdat er weer een in de usa op ebay werd aangeboden. Set compleet!

Enjoy the pics!

Nog wensen? Ik mis bij de gouden nog de rundleren band met originele eterna goud(kleurige?) gesp. Dus als iemand daar nog eens tegenaan loopt hou ik me aanbevolen.

13 likes

8 likes

Wat ontzettend gaaf zeg!!

1 like