Eterna only

Wat een mooie wijzerplaten zeg! :ok_hand:

Hier mijn laatste aanwinst.

Alweer een paar weken om de pols. :+1:

De Super Kontiki 1973LE

9 likes

Heel mooi trio :ok_hand:

Groeten van mijn trio

11 likes

Mooi,

wat is het verschil tussen de linker en rechter? Alleen de kastvorm denk ik?

1 like

Ja, andere kastvorm inderdaad. Het is lastig om concrete info online te vinden over deze periode. Volgens mij komen beide types uit de quartz crisis periode waarin ze hebben geprobeerd om andere markten aan te boren in het Midden en Verre oosten en misschien ook al wel de productie hadden verhuisd naar Azië? Ik hou me aanbevolen voor meer informatie…

Deze voorbeelden staan bij Eterna-Fanatic op de site:

Van harte! Prachtig horloge, ook tijdje gehad. Originele band er niet bij?

1 like

Dankje! :+1:

Originele band zit er ook bij.

Nieuw gekocht een paar weken geleden. Full set met afgestempelde garantiekaart en 2 jaar garantie. :+1:

1 like

Heel mooi!

1 like

Te gek horloge! Helaas wat te groot voor mijn kleine polsjes, anders had ie zeker op de wensenlijst gestaan.

Geniet ervan!

Het boek is ook zeker de moeite van het lezen waard. De film moet ik nog eens bekijken maar ga dat zeker doen.

KonTiki super van eind jaren zestig / begin 70.

12 likes

dat is een hele mooie klassieker !

1 like

Is dit nou een vroege kontiki automaat met deze caseback? (kroon is vervangen, glaasje wel origineel?)

Ik zat ook al te loeren.
Ca. 1960 met deze serial. Ik weet niet wanneer de Kontiki-lijn is geïntroduceerd.

1 like

Een originele schroefkroon regelen is alleen wel een dingetje volgens mij… :thinking:

De Case back klopt. Ik heb zelf een uit de eerste serie, die heeft dezelfde Case back. Ik had alleen geen idee dat ze deze ook maakte destijds met een vergoot glas boven de datum!

1 like

Prachtig die Kontiki date :ok_hand:t2: :heart_eyes:

1 like

Thnx!
Inmiddels bij m’n vader om de pols.
:smirk:

2 likes

Bofkont dat ie is!

6 likes