Eterna only

16 likes

Zoooo die is echt prachtig met die blauwe sunburst!

2 likes

Pracht horloge! Als je ooit de behoefte voelt om hem weg te doen…graag pb. En als iemand op ons forum verkoop aandrang heeft, schroom je niet en stuur aub een pb :wink: :pray:

1 like

7 likes

dassunmooie, maar zeg nu ook hier dan dat je deze (met stalen band) zoekt johhhhhh

1 like

Heb een Eterna-matic vintage gekocht via Chrono24. Origineel/ongepoets :grin: zilveren wijzerplaat kastmaat 35 mm. (zonder de kroon)
automatisch.

Jaargang plusminus 1955 (nog geen foto’s) ligt nu bij de horlogemaker voor een volledige servicebeurt dus geduldig afwachten…

Greets,

Martin.

Al heel lang was ik op zoek naar de voor mij perfecte vintage eterna matic.

Deze heb ik gisteren gekocht bij Horloger Juwelier Langeler in Made. Ik wist niet wat ik daar zag!!! Ik moest er in totaal 300 km voor rijden, maar dat was de moeite waard… een dagje uit.

De juwelierszaak is wat ouder en, wat later bleek, is eigenlijk net als de juwelier/horlogemaker/goudsmid met pensioen. De eigenaar kan het vak niet loslaten en, gelukkig voor ons, laat hij zijn passie nog even gelden. Het was alsof ik in de jaren 60-70 een nieuw horloge stond uit te zoeken. Ik was zwaar onder de indruk van het nog geconserveerde vakmanschap en oog voor detail.

Ik ben zo geweldig trots en blij dat ik gisteren dit volledig authentiek gerestaureerde machientje heb mogen meenemen, ik raak niet uitgekeken erop.

Eterna-Matic automaat datum grijze wijzerplaat met index.
Edelstalenkast diameter 38,5 x 38 mm. hoogte 10 mm. met schroefdeksel.
Origineel glas en originele kroon met datumsnelverzetting.
Jaargang 1971. Caliber Eterna 1480K. Tikgetal 21.600 met 21 Jewels.

Ik weet het, de kast is nogal smaak gevoelig, ik houd ervan, maar vooral de details en originaliteit zijn verrukkelijk:


Kast juist gepollijst (niet verpest door volledig mat of glanzend polijsten, wat je helaas steeds vaker ziet bij gerestaureerde stukken)

De vijf lagertjes nog in het glas gegraveerd (in het centrum) en op de originele kroon.


Tip top!!!

13 likes

16 likes

Wauw. Wat een spacy plaat. Lijkt star trek in warpsnelheid wel. Geweldig :star_struck::+1:t3:

2 likes

10 likes

Gefeliciteerd met deze knapperd Peter!

Groeten van de familie

13 likes

14 likes

Even een ouwetje uit de fotomap gehaald…d*mmmmm, ook al verkocht…

19 likes

8 likes

Goedenavond,
Ik zoek iemand die serieus een Eternamatic Sevenday Fastbeat 36000 met Cal 1524 kan herstellen.
De dag- en datum ring waren stuk en deeltjes van de kunststof tandjes waren in het uurwerk gekomen.
Het horloge liep nog wel en nauwkeurig. Een ‘horlogemaker’ via via heeft getracht om een d/d ringset van een 1544 uurwerk te plaatsen, dat zit er in maar daar is alles mee gezegd. Het ding moet helemaal uiteen, schoonmaken opbouwen enz. Wie is daar echt goed mee - met deze Eterna’s?
Groet,
Mario G Rouwenhorst

Nieuwe aankoop… wou al zo lang een kontiki !

11 likes

7 likes

Come on Peter, posten please…
@Floydian67, jij dus

1 like

Hij is fenomenaal mooi!:heart_eyes:

18 likes

Endatissie

2 likes