Ik vind hem wel mooi, maar nou ook weer niet heel spectaculair. De Mesh geeft deze duiker wat extra’s, maar dat doet een mesh ook met bijvoorbeeld de Superocean Heritage. De bandaanzet is wel perfect voor mesh, maar maakt hem waarschijnlijk weer minder draagbaar op andere banden.
Dank je Bidle, 41 mm inderdaad. Ik heb een soortgelijke kast, echter met montagering in plaats van duikring liggen, alleen het horloge (met stemvorkuurwerk) heeft wat vochtschade op de plaat. De pakkingen moeten ook vervangen worden, evenals het mineraalglas (met een ‘verjonging’ rondom, volgens mij verre van standaard). Overweeg nu sterk deze tóch te laten restaureren:
Facebookfoto, hopelijk werkt de link
De originele Kontiki Supers zijn nog wel te vinden, vaak met militaire markeringen (Israëlisch leger veelal). Prijzen in goede staat vergelijkbaar met een nieuwe 44mm Heritage editie!
De originele Kontiki Supers zijn nog wel te
vinden, vaak met militaire markeringen (Israëlisch
leger veelal). Prijzen in goede staat
vergelijkbaar met een nieuwe 44mm Heritage editie!
Thanx voor de info (tu)
Hoewel ik de duiker net iets mooier vindt (foto post Bidle^), mag jouw klokje er ook zijn! Zeker een opknapbeurt waard.
De originele Kontiki Supers zijn nog wel te
vinden, vaak met militaire markeringen
(Israëlisch
leger veelal). Prijzen in goede staat
vergelijkbaar met een nieuwe 44mm Heritage
editie!
Thanx voor de info (tu)
Hoewel ik de duiker net iets mooier vindt (foto
post Bidle^), mag jouw klokje er ook zijn! Zeker
een opknapbeurt waard.
Die staat te koop op Ebay, staan er ook nog een paar uit Israel… allemaal military’s!
… en de meeste op eBay zijn fakes. Er zijn ondertussen meer UDF Kontiki’s in omloop dan de UDF uitdeelde…
Ook bij deze (zeer fraaie) reissue zie je dat de fabrikant kiest voor een groter model dan het origineel, dat voorkomt natuurlijk ook namaak. En het zal zeker te maken hebben met de heersende trend van grote horloges. Toch blijft deze reissue een heel mooi horloge!
Dit lijkt me heel wat exclusiever dan een nieuwe
Sub. Velen hebben kritiek op de prijs. Hmm, ooit
Rolexprijzen onder de loep genomen?
Daar kan je twee van deze voor kopen, en hou je
nog wisselgeld over voor een leuk weekend. Wanneer
je voor een dergelijke klok in de markt bent, zou
ik ze zeker eens om de pols gaan voelen…
Eterna is ook een merk met een prachthistorie, en
fantastisch mooie afwerking.
Veel succes met dit leuke dilemma,
Groet,
Nico.
In house movement vs standaard ETA’tje van $130 marktwaarde. En daarbij is de resale value van een Rolex veel en veel hoger. Dus de vergelijking loopt op meerdere punten scheef.
Voor mij zou de beslissing simpel zijn, de Rolex. Niet alleen vanuit een financieel oogpunt, maar ook qua looks. Maar om dat laatste gaat het natuurlijk uiteindelijk grotendeels en is compleet persoonlijk.
Maar de Sub is een van de meest iconische modellen op de markt ;).
Hoeveel ik ook van horloges hou, ik zou nooit een Rolex willen hebben, gewoon omdat teveel “potjepeejers” met zo’n ding lopen. Voor veel mensen (maar niet de liefhebbers!) is een Rolex een klokje waarmee ze laten zien “dat ze succes hebben” imho.
Doe mij die Kontiki maar! Supermooi zonder kapsones.
Hoeveel ik ook van horloges hou, ik zou nooit een
Rolex willen hebben, gewoon omdat teveel
"potjepeejers" met zo’n ding lopen. Voor veel
mensen (maar niet de liefhebbers!) is een Rolex
een klokje waarmee ze laten zien “dat ze succes
hebben” imho.
Doe mij die Kontiki maar! Supermooi zonder
kapsones.
Moet zeggen dat ik dat ook een tijd heb gehad, maar voor mij gevoel is dat al een tijd niet meer zo. AP off-shores, Foute Franc Mullers, etc. Vind juist dat Rolex de betere kant op gaat,…
Er zijn zonder meer schitterende Rolexen te koop, geen twijfel mogelijk.
Toch valt voor bovenstaande reactie ook wat te zeggen.
Een Rolex kan inderdaad gemakkelijk gezien worden als fout "statussymbool"
Natuurlijk hoeft dat helemaal niet. Een mooie submariner in gewoon staal vind ik helemaal fantastisch qua model. Het is een tijdloos ontwerp wat gewoon altijd mooi is.
Ondanks dat zal ik toch niet snel voor een Rolex kiezen. De prijs/kwaliteits verhouding is in mijn ogen niet (meer) in de juiste verhouding aanwezig, je moet teveel betalen voor die naam alleen al. De waardevastheid van het merk is bekend, alleen moeten die Euro’s wel eerst dubbel op tafel komen. Het is voor mij ook een erg veilige en daarmee wellicht een nogal te voor de hand liggende keus in het hoge segment geworden.
Deze Eterna uit het voorbeeld vind ik ook een mooie oorspronkelijke uitstraling hebben, een horloge zegt in mijn ogen best wel iets over de persoon die er bewust voor heeft gekozen. Het is een nieuwe uitgave, met mooie klassieke uitstraling. Ik vind zelfs de meshband goed staan bij de klok. De prijs is behoorlijk, doch lijkt me niet onredelijk.
Aangezien Eterna ook een merk met een echt bijzondere historie is, en bovendien van onberispelijke kwaliteit is, mag dit ook wat kosten. Bovendien weet je zeker dat het met de exclusiviteit wel snor zit. Tot slot zullen mensen van twijfelachtig allooi niet makkelijk voor dit merk horloge kiezen, het is te weinig bekend in de krijgen waarop men indruk hoopt te maken :+
Ik snap je punt, maar ik koop horloges voor mezelf. Net als bij de auto die ik rij, de telefoon die ik heb of de kleren die ik draag, laat ik me niet leiden door wat ‘men’ er van vindt (behalve dan mijn vrouw natuurlijk :D). Daarnaast is de uitvoering van een Rolex erg bepalend voor het patsergehalte (bv een stalen sub of een blauw/goud/staal sub). Ik vindt een stalen Sub of Explorer I wat uitstraling betreft net zo ingetogen als de Super KonTiki.
Ik snap je punt, maar ik koop horloges voor
mezelf. Net als bij de auto die ik rij, de
telefoon die ik heb of de kleren die ik draag,
laat ik me niet leiden door wat ‘men’ er van vindt
(behalve dan mijn vrouw natuurlijk :D). Daarnaast
is de uitvoering van een Rolex erg bepalend voor
het patsergehalte (bv een stalen sub of een
blauw/goud/staal sub). Ik vindt een stalen Sub of
Explorer I wat uitstraling betreft net zo
ingetogen als de Super KonTiki.
Helemaal mee eens, op de mening van de partner na dan!
De wijzers van een echte duiker zijn nooit in verhouding.
En dat dit model tot (maar 200 m gaat neemt daar niets aan af)
Maar het is zonder twijfel een zeer apart model met een zeer goede geschiedenis.
En zonder enige twijfel sluit ik mij bij het verhaal van meneer den haak aan dat rolex (vaak aangeschaft wordt om de status maar even te benadrukken)en dat terwijl ik zelf steeds meer een rolexfan ben.
Dus ook ik zou voor de exclusiviteit en de geschiedenis gaan van dit merk gaan.
Zonder op safe te gaan en een rolex aan te schaffen.
Ook ik zou zonder meer gaan voor de charme gaan van dit merk!