Eterna Super KonTiki LE 1973

Zag net deze schoonheid op horloge.info:

200m waterdicht, 44 x 13.7 mm, ETA 2824-A2 automaat, €2175,-

Als 'ie werkelijk zo mooi is als op de foto, dan zou deze wel eens mijn aankoop van de Submariner kunnen vertragen :wink: Wat vinden jullie, de 70’s look van de KonTiki of de meer klassieke Rolex Submariner duiker?

Als je denkt aan de nieuwe sub, dan deze kopen!! Als het je om de oude sub gaat, zou ik zeker voor de oude gaan. Een echt icoon!

De nieuwe sub zou het inderdaad niet worden… zekek niet de LV. Zat eerder te denken aan een van rond eind 90 of begin 2000.

Dit is een prachtig horloge!!! Maar goed, dat komt vast door het orgineel!

Maar met dit uurwerk voor deze prijs… Ik vind het niet in verhouding.

Het is een heel mooie klok. De klacht is echter dat de band echt te kort is. Lees hier maar: http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=136845&p=1410710&hilit=eterna+kontiki+bracelet#p1410710

Overigens zou ik mijn Sub even op een laag pitje zetten: genoeg Subs in de wereld. Van deze Kontiki zijn er niet zoveel! En ze zijn nog minder vaak te koop.

Menno

Ik vindt hem ook heel erg mooi,maar stevig aan de prijs, even wachten,zal waarschijnlijk wel in prijs zakken.
john

die prijs niet voor dit uurwerk :slight_smile:

Mooi horloge. Prijs/uurwerk is al besproken, maar dit is persoonlijk. Zo zijn er meer horloges met bepaalde uurwerken en prijzen die “niet in verhouding” zijn.
Het gaat natuurlijk niet alleen om het uurwerk.
Ik ben benieuwd als je deze in real life ziet.

Hij is met 44mm te groot. Ze hadden het horloge als vanouds moeten houden van afmetingen, dan was ik er vrijwel zeker voor gegaan…

Hoi,

Dit lijkt me heel wat exclusiever dan een nieuwe Sub. Velen hebben kritiek op de prijs. Hmm, ooit Rolexprijzen onder de loep genomen?
Daar kan je twee van deze voor kopen, en hou je nog wisselgeld over voor een leuk weekend. Wanneer je voor een dergelijke klok in de markt bent, zou ik ze zeker eens om de pols gaan voelen…

Eterna is ook een merk met een prachthistorie, en fantastisch mooie afwerking.

Veel succes met dit leuke dilemma,

Groet,

Nico.

Heel eerlijk ben ik de laatste tijd steeds meer een rolex fan MAAR!

En nou komt het deze eterna zou ik ook erg graag in mijn verzameling willen hebben.

En ja als ik van plan was een sub te kopen dan zou ook ik even lekker wachten en deze professoinele schoonheid aanschaffen.

Maar ik ben bevooroordeeld want ik ben een hardcore diver fan.

Enige minpuntje de prijs en 200m waterdicht kan allebei beter.

Maar eigenlijk is alleen de prijs belangrijk want ik durf(denk ik) rustig te beweren dat geen sterveling op dit forum ooit dieper is geweest dan 200 M is gewoon meer het idee denk ik.

Verder vind ik het een topper.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Prijs vind ik ook flink. Maar wel een mooie klok.

Zoals eerder geopperd, de Sub die wacht wel. Tenzij je het oude model NOS wilt. Daar zou ik niet te lang mee wachten.

Prijs is flink, maar dat zijn de prijzen van een Rolex ook.
Deze is heel wat unieker en doet qua uitstraling niet onder voor een Rolex. Sterker nog, ik vind 'm eigenlijk wel mooier.

Ik ben alleen niet zo van de mesh-banden.

Nico den Haak Schreef:

Hoi,

Dit lijkt me heel wat exclusiever dan een nieuwe
Sub. Velen hebben kritiek op de prijs. Hmm, ooit
Rolexprijzen onder de loep genomen?
Daar kan je twee van deze voor kopen, en hou je
nog wisselgeld over voor een leuk weekend. Wanneer
je voor een dergelijke klok in de markt bent, zou
ik ze zeker eens om de pols gaan voelen…

Eterna is ook een merk met een prachthistorie, en
fantastisch mooie afwerking.

Veel succes met dit leuke dilemma,

Groet,

Nico.

Enkel om terug te komen op de prijs. Velen hebben het idd over de prijs omdat deze hoog is voor hetgeen wat je krijgt. Zeker als kijkt naar het gebruikte uurwerk. Deze zal zeker nog flink gaan dalen.
De Rolex is een stuk duurder, maar die prijs blijft wel overeind in de markt.

Uitereraard zal de Eterne minder in loop zijn/komen, maar ik kijk daar zelf nooit zo naar. Hoe vaak kom je uberhaupt overdag een Rolex of iets dergelijks tegen. Stel dat ik er eentje tegen kom, zou ik dat alleen maar leuk vinden.

Ben benieuwd waar je voor gaat!

Ik vind het niet helemaal fair om dit met een sub te vergelijken. Maar vergelijk het eens met een Breitling Superocean (de nieuwe). Die kost ook 2250 euro voor een horloge met een 2824-2…

Zo heel duur vind ik hem dus niet…

Ik vind deze Eterna veel origineler dan de Rolex. Ik zou het wel weten. Exclusiviteit is ook leuk bij een horloge toch? Alleen ben ook ik geen voorstander van mesh banden.

Groeten

Tom Koerts Schreef:

Ik vind het niet helemaal fair om dit met een sub
te vergelijken. Maar vergelijk het eens met een
Breitling Superocean (de nieuwe). Die kost ook
2250 euro voor een horloge met een 2824-2…

Zo heel duur vind ik hem dus niet…

Ik vind hem overigens ook niet zo heel duur! Zeker aagezien je een dergelijke klok toch ook nog met een hoop korting krijgt en dat geldt ook voor de Breitling.

Is ook voor mij, samen met de al genoemde prijs/uurwerk issue, een vraag. 44 mm is inderdaad groot, maar moet nog zien of het te groot is.

Heb trouwens nog gekeken op chrono24 of er nog een origineel aangeboden werd, maar helaas… Acour_jeroen, ken jij de maat van het origineel?

sharkbyte Schreef:

Is ook voor mij, samen met de al genoemde
prijs/uurwerk issue, een vraag. 44 mm is inderdaad
groot, maar moet nog zien of het te groot is.

Heb trouwens nog gekeken op chrono24 of er nog een
origineel aangeboden werd, maar helaas…
Acour_jeroen, ken jij de maat van het origineel?

Weet niet of je het erg vind als ik antwoord geef!? :wink:

Maar het “originele” model kun je rechts en links nog wel vinden hoor! De diamter is 41mm zonder kroon.

Omdat we gek zijn op fotootjes (van inernet geplukt), vind dit overigens de mooiste versie. Er zijn een redelijk wat uitgebracht, maar die doen me niet zoveel:

mooie klassieke uitstraling. Inderdaad misschien iets te groot.
In de prijs zie je het verschil met een manufacture uurwerkje.
Deze eta2824 heeft zich volgens mij ook wel bewezen dus daarvoor hoef je niet meer dan 2x zoveel uit te geven…
Gewoon kopen wat je mooi vindt, maakt niet uit welk merk het is :slight_smile:

groet,
Arno