Eterna waterproof antimagnetic

Hallo allemaal,

Ik heb als start van een nieuwe hobby een vintage Eterna gekocht met een 1020S uurwerk.

Nu ben nieuw in de horlogewereld en mag toegeven dat mijn kennis nog niet erg groot is…

Zouden jullie mij misschien wat meer over dit horloge kunnen vertellen? Wat is de historie, is het een veelvoorkomend exemplaar en wat zou het potentieel waard zijn?

Ik hoor graag van jullie! :slight_smile:

4 likes

Leuk horloge, vermoedelijk begin jaren 1940. De lume in de wijzers is niet origineel en dat drukt de waarde nogal, want de meeste mensen vinden van die felle lume op een oud horloge niet mooi. Dit was mijn oude exemplaar, dat er wat van weg heeft.

7 likes

Bedankt voor je reactie en de informatie! :smiley:

Ik was zelf ook van mening dat de lume op de wijzers opnieuw was aangebracht en niet bepaald mooi staat… Wellicht dat ik hier nog iets aan kan doen, zodat het wat meer estetisch verantwoord is?

Voor de vintage look wordt wel koffie door de lume gedaan. Geen idee wat het resultaat wordt als je het er nu nog op smeert.

1 like

Okay, goed om te weten. Dankjewel Jenneke! :slight_smile:

Ik weet ook niet of ik het nu wel aandurf om daarmee te expirimenteren. Dit is mijn 1e vintage, zou zonde zijn als hem verpest!

1 like