Eterna zoektocht naar zelfde type/ref. Aan de hand van lege kast 😥

3 likes

Heb je meer foto’s? Achterkant zijkant dat soort foto’s zoek ik eigenlijk. Misschien dat je de nieuwe eigenaar kunt vragen?

Ik lees mee!

Is een stalen kast, geen goud. Dateert 1955.

Maak vanmiddag even wat foto’s voor je

1 like

Dit zijn wel de mooiste :heart_eyes:

Even mijn 2c:
Ik zie het op de foto niet zo goed maar sluit niet uit dat de ponsen inderdaad tête d’aigle zijn.
Dat zou betekenen dat de kast van Franse makelij is of in Frankrijk geïmporteerd.
Het is o.a. van Omega bekend dat ze - vanwege één van de vele “speciale” Franse voorschriften - complete uurwerken met wijzerplaat etc naar Frankrijk geëxporteerd hebben waar ze door de firma Brandt in Parijs werden ingebouwd in gouden kasten die in Frankrijk waren gemaakt. (protectionisme enz.)
Die kasten lijken vaak op Omega refs. maar dragen vaak geen modelnummer. Maar wel een serienummer.

Nu naar Eterna. Ik sluit niet uit dat Eterna met de gouden kasten hetzelfde heeft gedaan.

Tenslotte nog informatie over refs die ik vond en die jou of anderen misschien interesseeret:

https://forums.watchuseek.com/f11/eterna-reference-number-system-4539431.html

En hier iets over de nummers
http://www.schild-eterna.de/
links op “für Uhrmacher” klikken, dan naar beneden scrollen en “Seriennummern von 1900-1974” klikken
Jouw kastnummer past niet in bovenstaand schema, dus dan is het misschien een Frans nummer.

Ik raad je aan Eterna - of wat daarvan over is - een mailtje te sturen met verzoek om inlichting.
Aan het voorbeeld watchuseek zie je dat ze behulpzaam kunnen zijn.

1 like

Thx. Ik zal het vanavond eens gaan door nemen. Hier kan ik weer mee verder. Bedankt voor de 2cent :+1::+1:

Bij deze wat extra van de ‘stardust’.

3 likes

Thx :heart_eyes:

Mooi hoor. Is de lug aan een kant door geboord? Grappig.

Lijkt er echt precies op. Heb je wat maten, De diameter? Dikte van de kast zonder glas :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja is geinig he! Alleen de linkerzijde heeft lugholes. Rechts is gesloten. Weet niet of dit origineel is maar gezien het dressy karakter zie ik er wel een zekere logica in.

Heb geen goede meetapparatuur maar met de rolmaat kom ik tot:

Lugs: 18mm
Dikte : 8mm. Domed glas rijst tot 9mm
Diameter: 35,5mm ex kroon
Lug to lug: 43mm

Ben benieuwd of het overeenkomt met de gouden kast

1 like

Lug to lug 41m
Hoogte 9mm zonder glas
Lug 18mm
Diameter 34mm

Net kleiner.

1 like

Het kleine houden broertje. Het mysterie gaat verder…

Eterna blijft toch wel een heel leuk merk

1 like

Ik heb de vraag gesteld bij eterna. Ben benieuwd.

Ik ben ook heel benieuwd

Mooi hoor (deze staat op eBay)

2 likes

Heel fraai. De verkoper heeft er aardig wat te koop staan zie ik…

1 like

Nu al antwoord…

this is a case for a watch from the 1960s, but not made by Eterna. The serial number does not match. The manufacturer may also have used the case for internal production.

Helaas niet wat ik wilde horen. :roll_eyes:

Maar door zoeken dus.

2 likes

Wel tof dat ze zo snel reageren. Heel netjes en nog een reden om het merk ‘de weg omhoog’ te gunnen…

2 likes

i-img640x480-15855460241pblgv13737i-img640x480-1585546024wounv413737i-img640x480-1585546024yzbkzn13737i-img640x480-1585546024qfhsxf13737

Een gok gewaagd. Een stalen eterna gekocht. Helemaal verkeerd, maar kast heeft er wel wat van weg. gewoon om te kijken wat het is en hoe het zit.

Het bandje dat er op zit lijkt een bijzondere sluiting te hebben. En lijkt een origineel exemplaar.

Iemand een idee waar ik plexiglaasjes kan vinden voor Eterna? Dat maakt vast een wereld van verschil.

Voor 100euro ligt die hier op de mat denk ik.

Ha! impulsaankopen zijn het beste! Lekker bezig.

Volgende adres schijnt top te zijn:

Succes en kijk uit naar meer foto’s

1 like

Hey Cas, thx.

Ja impulsief aankopen. Of serie impulsief aankopen :sweat_smile:

Foto’s volgen zeker.

1 like