Dag Allen,
Ik heb een aparte Eternamatic Centenaire, waar niet zoveel over bekend is. Weet iemand iets over de waarde? Ik weet wel ongeveer de jaartal ongever? niet veel meer.
Bedankt alvast
Dag Allen,
Ik heb een aparte Eternamatic Centenaire, waar niet zoveel over bekend is. Weet iemand iets over de waarde? Ik weet wel ongeveer de jaartal ongever? niet veel meer.
Bedankt alvast
En als iemand ook iets weet over hoeveel ben ik kwijt als ik zou willen herstellen
Even natte vinger. Servicebeurt + nieuwe onderdelen = €250
Nieuw glas + plaatsing €75
Totaal: €325
Centenaire =eeuwling, dus 100 jarig bestaan van het merk. Eterna stamt uit 1856.
Kosten voor service reparatie:
ligt aan wie je inschakelt, wat er gedaan moet worden.
Glas minimaal laten polijsten, mogelijk vervangen. Nieuwe mainspring sowieso doen.
Waarde:
Kijk naar ebay en zoek op geëindigde veilingen.
Bedankt heren, de horloge doet het prima heeft idd een nieuwe glas en service beurt niet veel meer.
Over de waarde kan ik deze exacte model nergens vinden.
@Beginer, je kunt na verkoop nog niet gaan rentenieren vrees ik.
Ik heb zelf een vierkante Centenaire met chocolate dial.
Loopt prima.
Ja nog allang niet hhh, maar is een prachtig horloge met een prachtig verhaal achter en coor zo weinig.
Het is op basis van deze calibers dat de ETA 2824 is ontworpen.
Het huidige Eterna is losgetrokken van de manufacture die ondergebracht werd bij ETA.
Bedankt heeft dat invloed op de waarde?
Nee, geen enkel verschil qua waarde.
De waarde van dit soort horloges is gewoon heel beperkt, tenzij het massief gouden horloges betreft (en dan is het nog niet wereldschokkend).
Bedankt, ik ga zelf wat aan doen ik vind hem in iedergeval prachtig om te zien. Bedankt