etsy shop Mancaveleather

Ik koop behoorlijk wat horloge banden. Ik koop ze bij professionele strap makers in Nederland en buitenland maar ook bij kleine shopjes die bestaan uit slechts een heer of dame die de producten maakt, inpakt en opstuurt.

Zo kwam ik terecht bij Mykola van Mancaveleather. Een Etsy shop. Wat mij aanvankelijk aantrok waren de kleuren leer die hij beschikbaar heeft. Soms hebben de producten van Etsy shops een wat ‘home-made’ look. Maar dat nam ik voor lief. Wat ik niet had verwacht is dat de kwaliteit en ervaring zich positief laat vergelijken met de meest premium strap makers die ik ken.

Voor de strap wordt opgestuurd stuurt Mykola een foto. Als je tevreden bent stuurt hij het op in een leuke verpakking.

Netheid van het stiksel valt gelijk op. Ook opvallend: de zijkanten van een leren band zijn zelfs bij dure banden vaak lelijk afgewerkt. Maar hier hebben ze een zelfde look als de rest van de band.

Ook een leuk detail. De pin van de gesp is niet een gebogen stuk metaal waar de ‘loop’ een open stuk heeft, maar bestaat uit een solide stuk.

Maat aangepast op mijn persoonlijke voorkeur. Gesp precies in het midden van mijn pols en een minimale hoeveelheid extra materiaal dat uitsteekt.

Kwaliteit van het leer blijkt in mijn ervaring uit het dragen. Eerste indruk is echter heel goed. Mooi en soepel met een bewerking voor een vintage look.

9 likes

Kan je ze ook zeker aanraden. Heb ook al 2 bij hem besteld.

2 likes

Vorig jaar een mooi leren rally bandje bij Mancaveleather gekocht.
Erg tevreden mee, mooi kleur en goede kwaliteit.
Ik moest even nadenken waar Mykola ook alweer vandaan komt en vandaag schoot het me weer te binnen: Oekraïne.
Ik checkte zijn website, maar waar ik al bang voor was: hij is gevlucht en heeft heel zijn hebben en houden achtergelaten.
Gelukkig is hij veilig.

Vandaag een donatie gedaan, ik hoop dat hij zijn leven weer op de rit krijgt.

Hier mijn vintage Sinn 103 met mancaveleather rally strap:

1 like