Euh

Euh…

ik zie hier een aanbieding van een Seiko GS voor 3400€…::o

Seiko, dan denk ik aan, euh, budgetvriendelijkere klokjes.

Is er dan echt een “high end” (om het met audio termen uit te drukken) collectie van Seiko?
Nochtans als je de winkeliers afloopt (windowshopping) dan liggen de prijzen van die Seiko’s beduidend lager, zeg deel door 10…:S

Of ligt het aan mij? Schat ik Seiko dan, euh, zo “laag” in? Allee laag, op hoogte van zeg maar Certina, Tissot, ea. Maar toch niet als alternatief voor pakweg Tag Heuer, Omega ea…

:frowning:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Het ligt in dit geval absoluut aan jou :wink: Seiko maakt fenomenale horloges in dit segment, en ook daarboven (> €5000). De Grand Seiko lijn is prachtig, en kan zich prima meten met de Zwitserse merken. Ditzelfde geldt voor de Ananta serie.

Ik zou me er eens in verdiepen (tu)

De Grand Seiko Springdrive kost €9600,00
In edelstaal doet ie €8100,00.

Jep ligt aan jou :slight_smile:

:smiley: Tja, die hogere lijn is er inderdaad wel, maar ontzettend moeilijk om aan te komen. De Grand Seiko lijn was tot een paar jaar terug puur Japans en de enige manier om de horloges te kunnen kopen was door direct uit Japan te importeren. Nu zijn de horloges iets breder verkrijgbaar, maar nog altijd zul je zelf heel veel moeite moeten doen…

Wat dus erg weinig gebeurd, omdat (zoals je perfect illustreert) Seiko vooral als een low-end product wordt gezien. Daarnaast zijn er weinig mensen die op de gok zo’n horloge gaan kopen, aangezien het om een smak geld gaat. Zelfs al zou je de achtergrond kennen, dan nog zal ik ongelooflijk veel moeite hebben om m’n horloge te verkopen, omdat bij veel mensen toch een gevoel heerst van “het is maar een Seiko”, een gedachte die ik, gezien de ‘strategie’ van Seiko goed kan begrijpen. De reden dat ik het horloge verkoop is puur de klik die ontbreekt, al was ik er smoorverliefd op op de foto’s. Ik durfde de gok wel te nemen, maar dat breekt me in dit geval op :wink:

Ik heb er één rond de pols gehad in het Seiko Center in Parijs.

Ik had speciaal een omweg gemaakt om er één in real life te zien, ik had ook hoge verwachtingen die gevoed was door fotos en reviews op het net.

Ik moet zeggen dat het enigszins tegenviel, vooral door de grootte (37 mm) van het horloge. Ref: SBGX063

Maar ik zou wel graag een grotere springdrive willen proberen ref SBGA003.

Eigenlijk vind ik het spijtig dat ze zo duur zijn, maar dat geldt ook voor een Rolex of een IWC. Ik wil ze niet omdat ze zo duur zijn, wel omdat ik ze knap vind en ik de kwaliteit apprecieer.

watchnovice Schreef:

Euh…

ik zie hier een aanbieding van een Seiko GS voor
3400€…::o

Seiko, dan denk ik aan, euh, budgetvriendelijkere
klokjes.

Is er dan echt een “high end” (om het met audio
termen uit te drukken) collectie van Seiko?
Nochtans als je de winkeliers afloopt
(windowshopping) dan liggen de prijzen van die
Seiko’s beduidend lager, zeg deel door 10…:S

Of ligt het aan mij? Schat ik Seiko dan, euh, zo
"laag" in? Allee laag, op hoogte van zeg maar
Certina, Tissot, ea. Maar toch niet als
alternatief voor pakweg Tag Heuer, Omega ea…

:frowning:

Ik ben geen Seiko die hard maar de Grand Seiko’s hebben een betere afwerking dan menig zwitsers klokje voor hetzelfde geld!(tu)

En de high end term die je gebruikt wordt ten onrechte te veel gebruikt in de audiowereld.

De term staat gewoon voor een absoluut topproduct of het nou een gouden tandenborstel met baardhaar van beschermde tuinkabouters betreft of een Rolls Royce.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Je doet je naam eer aan, bravo!

lencoth Schreef:

Je doet je naam eer aan, bravo!

Precies wat ik dacht :slight_smile:

Bert1 Schreef:

lencoth Schreef:


Je doet je naam eer aan, bravo!

Precies wat ik dacht :slight_smile:

Het voordeel is dat je van uit die positie nog heel wat leren kan. Bijv. dat een van die merken (waar Seiko dus geen alternatief voor is zoals pakweg Tag Heuer) voor haar nieuwe caliber 1887 een onder licentie gemodificeerd Seiko 6S37 caliber gebruikt :wink:

Zoals je de reacties leest ligt het inderdaad aan jou:D Niets ergs, of om je voor te schamen! Het is juist leuk dit tegen te komen en je erin te verdiepen! Veel plezier;)

Lees dit artikel er maar eens op na:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1219402,page=2

Look eens de Seiko shop in in Amsterdam…Dat is even iets anders dan een juwelier die Seiko erbij heeft.

Dribling:+

Seiko heeft zeker een lijn in hogere segment alleen lijkt het mij behalve dat het miss ene mooi horloge is wel een waste of money , totaal niet waardevast en het merk seiko heeft geen allure, voor dat geld is een Rolex of IWC een betere klok waar je nog wel geld voor terug krijgt maar goed ,ieder zijn ding maar iok zou er niet eens over nadenken om meer dan €400 uit te geven aan een Seiko.

gekkehuus Schreef:

Seiko heeft zeker een lijn in hogere segment
alleen lijkt het mij behalve dat het miss ene mooi
horloge is wel een waste of money , totaal niet
waardevast en het merk seiko heeft geen allure,
voor dat geld is een Rolex of IWC een betere klok
waar je nog wel geld voor terug krijgt maar goed
,ieder zijn ding maar iok zou er niet eens over
nadenken om meer dan €400 uit te geven aan een
Seiko.

er is laatst wel een topic geweest over Seiko, ging over dat ze misschien beter 't hogere segment een andere naam kunnen geven (voorbeeld: Toyota/Lexus).
naar mijn idee is Seiko inderdaad zo’n goedkoop merk…

ben het dan ook geheel met je eens dat ik niet meer dan 400 voor een S. zou uitgeven…niet dat ik dat al ooit van plan was.

In o.a. de Verenigde staten en Japan wordt het merk wel op waarde geschat.
En dat is terecht.
Toen Seiko in de vorige eeuw deelnam aan de contest voor het
meest nauwkeurig lopende mechanische uurwerk en dat vervolgens wonnen,:+
waren er toch veel Zwitsers die zich eens achter de oren krabden.

Volgens mij is een GS prima waardevast.
Er is toch een aanzienlijke groep liefhebbers voor!
Prachtige horloges met een nog mooier uuurwerk.
Groeten,
Marijn

Marijn2 Schreef:

Volgens mij is een GS prima waardevast.

Zoek er maar eens een 2de-hands en je zult dat zeker bemerken.
Ik spreek uit ervaring …