Eulit Panama vs Kristall

Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen Eulit Panama en Kristall perlon banden is?
Alvast bedankt.

De Kristall heeft een wat dikkere en dichtere weefstructuur:

Dan de Panama:

3 likes

Mijne is ook verkocht als Panama maar lijkt toch anders dan hierboven @anon50762135EV?

1 like

Even denken. Er zijn twee soorten Eulit perlon. Waarvan er eentje vroeger anders heette. Of er was een derde model wat uit de collectie is verdwenen. Weet @Motormuis wel denk ik.

Ik zag in ieder geval ook nog de Eulit palma en tropical of air

image

Ben ook benieuwd naar het antwoord :wink: Deze Eulit Perlon heb ik nooit eerder gezien, behalve 1 keer eerder hier op het forum, maar dat kan uiteraard dezelfde zijn geweest…

Zover ik weet wel :wink:

1 like

Dit is wel een Panama voor zover ik weet, maar dan met een ‘tropical weave’ (aka tropic), ofwel gewoon een ander kleurtje.
Naast de Panama, de Air en de Kristal is er ook nog de Palma, maar dat is eigenlijk een ‘two-piece’ Panama.

1 like

Hmm… is de Palma niet echt een andere weave en is de Palma Pacific niet de two-piece?

Ben geen expert hoor maar ik probeer het systeem ook ff te snappen.

IMHO is dit geen Panama, Air, Kristal of Panama maar iets anders…

Je hebt volkomen gelijk, my bad! Suf, want ik heb een aantal gewoon voor me liggen…

Je hebt dus (in volgorde van grof naar fijn) in ieder geval de:

Palma (waarvan ook een two-piece bestaat genaamd de Palma pacific)
Panama
Kristall

En nog de opengeweven Air-look.

En misschien heeft @lencoth een punt, want de foto van jouw exemplaar kom ik eigenlijk alleen tegen op ebay.

2 likes

Is er ook nog een verschil in dikte tussen de Panama en de Kristall?

Dat zou ik niet durven te zeggen. Ik heb nog geen Kristall gehad.

Als in… geen eulit?

Ik zie hem ook bij Holbensfinewatchbands maar weet niet of dat een bekende is.

1 like

Bij mij geen bekende, maar ziet er wel betrouwbaar uit.
The plot thickens…

1 like

Holben’s is IMHO een goed adres, maar die lijkt de enige zijn die deze specifieke uitvoering heeft.

1 like