Eulit Perlon bandje

Als alternatief voor een nato en voor een meer vintage gevoel heb ik een perlon bandje gekocht. Nu las ik dat Eulit het enige echte merk is.

Het voelt stug aan. Voordeel van dit bandje tov een nato zijn voor mij:

• het gebreide motief
  • mooiere gesp
  • korte lengte
  • geen haken/ hardware

Iemand anders ervaring met dit type bandje?

vierport uploaded this image to vierport uploaded this image to
1 like

Ik vind 't ook fijne bandjes, ik had er een van de v&d. Helaas roeste daar de gesp van weg, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd, hoe jouw gesp eruit ziet.

Geen ervaring mee maar ben wel geintresseerd waar je deze vandaan hebt en hoe hij bevalt.

Extra foto toegevoegd voor de gesp.

Ik heb het van ebay

Eulit Panama

Ja, veel ervaring mee. De Eulits zijn inderdaad erg stug, maar wel goed. Morellato heeft ze ook en die zijn veel zachter. Dat zit lekker, maar het nadeel is dat ze erg uitrekken als ze nat worden.

Behalve de voordelen die jij noemt, vind ik het ook prettig dat ze bijna ‘traploos verstelbaar’ zijn. Bij leren banden zit ik vaak net tussen twee gaatjes in.

1 like

Ik draag ze graag en ze zitten erg prettig. Veel fijner dan een dikke Nato.
Bovendien een prima oplossing bij horloges met vaste bandpennen.
Of als tijdelijke band om een horloge even te testen na een beurt of reparatie.
Op deze Tissot heb ik diverse bande geprobeerd, maar kom toch steeds weer op de Perlon terug.

Ik heb er een aantal en ze zitten erg fijn. Makkelijk af te stellen.
Ik verwacht ook nog wel een inbreng van Marco-T

Ben zelf ook nog op zoek naar een Perlon voor mijn CWC :slight_smile:
Vind het ‘gebreide motief’ ook mooi voor de afwisseling met nato’s.

Veroorzaken dit soort bandjes geen schade aan de bodem?
Ooit ergens gelezen??

Hendrik

Ik kreeg begin deze week de nieuwsbrief van cheapestnatostraps waarin ze aangaven ook perlon straps in meerdere kleuren in het assortiment te hebben opgenomen

Op Ebay staan er heel veel

Bij deze :wink:

Eulit en Rios 1931 zijn een van de weinige die deze bandjes in goede kwaliteit leveren, niet alleen qua textielsoort, maar zeker qua sluiting, aangezien de doornsluiting bij beide merken van stevig RVS is.

Alle overige merken hebben slappe verchroomde messing sluitingen waarbij het chroom redelijk snel oxideert.

Wat betreft deze twee geef ik persoonlijk de voorkeur aan Rios 1931 omdat ik het textiel wat flexibeler/aangenamer vind. Bij Eulit vind ik het net even te stug. Maar dat zal een kwestie van smaak zijn :slight_smile:

Vind het ook wel gaaf zo’n bandje. Ben toch wel afgeknapt op de nato’s en zulu’s (gewoon niet mijn ding, niet om mijn pols iig bij anderen of op plaatjes wel gaaf vaak) wellicht is zoiets een alternatief.

Zojuist een Perlon bandje besteld.
Stond al op de planning, maar door dit topic dacht ik, toch maar gelijk bestellen.

Ben benieuwd!

Na jarenlang gebruik zijn er duidelijke sporen van een Perlon band op de gouden bodem van mijn vintage Omega. Het patroon zit nu permanent in de bodem, echter vind ik Perlon (en Nato) toch een aanrader. Hou het gewoon in de gaten. :slight_smile:

Afbeelding geleend, meer info in link: http://omegaforums.net/threads/are-nato-straps-bad-for-engraved-watch-backs.10408/

Dank voor je bijdrage.
Goud is zachter dan staal.

Maar een optie lijkt mij om voortijds zo’n doorzichtig folie als bescherming op de bodem te plakken.

Diego Schreef:

Na jarenlang gebruik zijn er duidelijke sporen van
een Perlon band op de gouden bodem van mijn
vintage Omega. Het patroon zit nu permanent in de
bodem, echter vind ik Perlon (en Nato) toch een
aanrader. Hou het gewoon in de gaten. :slight_smile:

Afbeelding geleend, meer info in link:
http://omegaforums.net/threads/are-nato-straps-bad
-for-engraved-watch-backs.10408/

http://i895.photobucket.com/albums/ac156/vestergab
et/Omega%20Seamaster/238BC2FD-47BB-44CE-B7BA-2D90C
C619D0A-19998-0000145CC48BE979.jpg

Ik vraag me nu af of het ook effect kan hebben op een glasbodem. Saffier waarschijnlijk niet, maar mineraalglas wel?

Ik heb er drie als broekriem, bevalt prima! :slight_smile:

Hendrik

Proficiat! Staat m niet verkeerd. Zijn Perlon bandjes er ook in alle kleuren vd regenboog?

Eulit heeft een 5-6 tal kleuren.

Er zijn andere no name perlon bandjes in alle regenboog kleuren.

marnix.moed Schreef:

Proficiat! Staat m niet verkeerd. Zijn Perlon
bandjes er ook in alle kleuren vd regenboog?