Europa Star - Legendary Dials

De nieuwe Europa Star (mijn favo Watch Magazine) kwam gisteren binnen met als hoofd onderwerp de Watch Dial.
Mooi hoor…

Maar welke dial wordt hier volgens jullie compleet over het hoofd gezien (en plaatst als merk waarschijnlijk te weinig advertenties)?

8 likes

Deze natuurlijk!

12 likes

Jij doelt op een el primero toch?
Ik zou deze er ook wel bij zetten:

5 likes

5 likes

Eigenlijk de El Primero

Maar ik kan me voorstellen dat iedereen wel een model kent die je gewoonweg meteen in het overzichtje verwacht te zien
Ik was inderdaad heel erg verbaasd…

12 likes

En dat terwijl dat gedrocht van een Tiffany Nautilus er wel tussen staat…

1 like

Nautilus hoort er wel in thuis, maar waarom inderdaad de Tiffany?

En dan 4 x Rolex, 3 x PP…
Zou ook wel een woordje willen doen voor de Navitimer

3 likes

Voldoende iconisch om deze lijst te halen lijkt me!
De Seamaster golven :ocean: :ocean: :ocean:

5 likes

Exact. Er zit een verschil tussen legendarisch en ‘duur’. Die nuance zie ik in de keuze van het tijdschrift niet terug.

Uiteraard mis ik de The Citizen paper dial.

2 likes

Zonder grappen vind ik dat de digitale wijzerplaat genoemd moet worden. Mooi hoeft het blijkbaar niet te zijn want dat is een tiffany en die AL ook niet echt. Wel een horloge/ wijzerplaat layout die revolutionair is geweest. Heb nu de f91w gepakt maar had net zo goed een dw5000 kunnen zijn.

Eén vierkant horloge zoals een Tank en daarnaast de Heuer Monaco missen ook nog. Patek Worldtimer en Rolex triple calendar mogen wel weg voor deze horloges, de Rolex triple date is totaal niet herkenbaar voor het merk of model. De Breitling Navitimer had er ook bij gemogen.

9 likes

Precies!

9 likes

Snap ik helemaal als het onderwerp “Revolutionary Dials” was geweest, maar ik zou hem niet legendarisch noemen.

1 like

Grand Seiko Snowflake lijkt mij behoorlijk iconisch en noemenswaardig.

3 likes

Da’s m.i. een probleem van alle horlogebladen!

1 like

Ik denk dat een B-muster ook wel in het lijstje past

A mag op zich ook, maar B vind ik wat karakteristieker.

2 likes

Inderdaad

3 likes

Klassieker

2 likes

Deze is ook legendary

2 likes

Zo mooi deze…

En deze. En wat te denken van het gebruikte font.

5 likes

Dit icoon😊

5 likes