Europese prijslijst A. Lange & Söhne

Ter info: Europese prijslijst van bovengenoemde manifactuur.

Ik kwam onderstaande link toevallig tegen en heb hem tussen de favorieten gezet, omdat af en toe wel eens wordt gevraagd: quanta costa, por favor?!

http://www.lacotedesmontres.com/A-LANGE-SOHNE-No_3772.htm

Tevens prijsinfo over andere aanbieders van horloges in het hogere marktsegment. Klein beetje Frans kunnen begrijpen is wel handig…

Gerwin

Ik heb deze site enkele maanden geleden ook toevallig gevonden,.
Is erg mooi van opzet.
Hebben ook erg mooie en gedetailleerde beschrijvingen van nieuwe modellen.
Helaas , nu nog, alleen maar in het frans.

Hun hebben echter aangegeven dat de engelse versie ook in de maak is en deze zou over enkele maanden toegevoegd worden.

Wat ik eigenlijk graag zou willen weten is, of in alle EU landen de verkoopsprijzen overal dezelfde zijn of heeft elk land weer andere prijzen.?

Marley

Marley,

Ik denk dat de prijzen per land wel kunnen verschillen. Dat blijkt elke keer weer wanneer een deelnemer een horloge in het hogere prijssegment wil aanschaffen en op zoek gaat naar een betere prijs dan in Nederland. Keer op keer komen deze kopers (waaronder mijn persoon) uit in een land buiten Nederland. Net het succesverhaal van Erik Haman gelezen, ook hij is buiten Nederland geslaagd. En zoals je weet ben ik vorig jaar bij jou geslaagd.

Ik denk dat een particulier het beste terecht kan bij een handelaar die dicht bij het vuur zit; lees: Zwitserland.

De ‘Europese prijslijst’ is (voor mij) ook meer bedoeld als leuk weetje: wat zou dat ene mooie Brequet-of-wat-voor-merk-dan-ook-horloge ongeveer kosten? Ik ga er trouwens vanuit dat de genoemde prijzen de door de fabrikant gehanteerde detailhandel adviesprijzen zijn. Deze liggen over het algemeen wat hoger dan de prijs die er in de winkel voor betaald zal moeten worden.

Gerwin

Hoy Gerwin,

Natuurlijk zijn alle prijzen adviesprijzen.
Het hangt van de juwelier af voor welke prijs hij verkoopt.
Als deze het echter te gortig maken met de prijs reductie, nemen de firmas hun het merk af.
bv in Basel is dit een tijdje geleden gebeurt met een Rolex dealer, Rolex heeft hem het dealerschap weggenomen. De zaak is ondertussen failliet.

Marley