Hallo iedereen!
Ik heb uit een erfenis een horloge ontvangen.
Niemand heeft enig idee wat het voor een horloge is en wat de waarde er van is.
Ik heb heel het internet doorzocht maar niks kunnen vinden.
Het gaat om een gouden 18K horloge van het merk Evalon.
op de wijzerplaat van het horloge staat een 'kroontje’deze is ook weer te vinden op de achterkant. ook zijn de ‘cijfers’ kleine steentjes. ook staat er 100%swiss made
op de achterkant staat 18K met daaronder 07 5of3 0.
dan wederom het kroontje met daar onder BASE met nog iets erachter wat onduidelijk is, maar er lijkt Aexa te staan.
ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit voor horloge is, en wat de geschiedenis van dit horloge is. We zijn erg benieuwd!
Oké!
Enig idee hoe oud het horloge zou kunnen zijn en waar het vandaan komt? We willen graag meer te weten komen over de geschiedenis van de persoon die overleden is…
Daarvoor zou je het best de achterkant los kunnen (laten) maken. Daar zit het uurwerk. Als dit een bekende is, dan valt in ieder geval een periode te schatten.
Daarvoor zou je het best de achterkant los kunnen
(laten) maken.
Het lijkt er op dat aan de achterkant een klemdeksel zit, dat kan met een (bot) mesje opgemaakt worden.
Er zit waarschijnlijk ergens langs de rand van het deksel een inkeping, daar kan je het mesje inzetten en dan voorzichtig! het deksel eraf wippen.
Pas op voor de vingers en het uurwerk!!
Lukt het niet, dan kan je altijd nog langs een horlogemaker gaan om hem te laten kijken (een juwelier is echt iets anders!) Die kan, als vakman, natuurlijk ook iets meer over de ouderdom en herkomst vertellen.
Hallo iedereen!
Ik heb uit een erfenis een horloge ontvangen.
Niemand heeft enig idee wat het voor een horloge
is en wat de waarde er van is.
Ik heb heel het internet doorzocht maar niks
kunnen vinden.
Het gaat om een gouden 18K horloge van het merk
Evalon.
op de wijzerplaat van het horloge staat een
’kroontje’deze is ook weer te vinden op de
achterkant. ook zijn de ‘cijfers’ kleine
steentjes. ook staat er 100%swiss made
op de achterkant staat 18K met daaronder 07 5of3
0.
dan wederom het kroontje met daar onder BASE met
nog iets erachter wat onduidelijk is, maar er
lijkt Aexa te staan.
ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit voor
horloge is, en wat de geschiedenis van dit horloge
is. We zijn erg benieuwd!
Alvast bedankt en een fijne avond.
Hallo Evalon en Forumleden,
op het achterdeksel staat (ingekaderd) 18K 0.750, hetgeen je kan verwachten bij 18 karaats goud.
Het kroontje met daaronder BASE METAL en daar weer onder SWISS MADE
Probeer met een zachte doek en b.v. tandpasta of chroompolish, het deksel even te ‘poetsen’. Je zult zien dat het dan begint te blinken. Je hoeft niet eens zo zwaar te poetsen denk ik.
Hallo!
we hebben het kastje er uit gekregen…
hier de foto’s van het uurwerk: http://www.mijnalbum.nl/Album=BX8P4CUM
kan iemand mij nog iets meer vertellen over het merk?
Jaaaaa het is sws leuk te weten wat we tot nu toe te weten zijn gekomen. we zijn alleen nog heel erg benieuwd naar het merkje! misschien dat dat ons iets meer verteld overde overledene. we weten nu iig wel dat ie niet veel geld uit gaf aan horloges haha!!