Even de jeuk weg krabben

Een tijdje geleden had ik een topic gemaakt, omdat ik twijfelde over 3 horloges (Keuzes, keuzes).
Die hadden 1 ding gemeen, namelijk een frisse lichtblauwe wijzerplaat. Uit het topic kwam dat het een Citizen zou worden.

Maar, tsja, en toen… toch twijfel, want het zou een horloge zijn om de jeuk wat weg te nemen. En dan is €400 veel geld. Gaat gewoon uit het spaarpotje. Daarom toch maar bedacht om door te sparen voor een echt mooi horloge.

Die jeuk werd alleen maar erger. Dus wat doe je dan? Krabben natuurlijk! Tijd voor een eigen build.

Na een tijdje zoeken op het www om wat spullen bij elkaar te zoeken het een en ander besteld, en afgelopen week kwam het een voor een binnen druppelen.

De onderdelen: een kast en band van Heimdallr, wijzerplaat vanuit China, en wijzers. Daar hoort natuurlijk een werkpaard van een uurwerk in: de NH35a.

Om een idee te geven van wat het kost:
Uurwerk: €30
Kast en band: €92
Wijzerplaat: €8
Wijzers: €6
Totaal: €136

Eerst aan de slag met de wijzerplaat. De 4 van de 6 pootjes moeten eraf, anders gaat het niet op het uurwerk. Kwestie van knippen, vijlen en monteren maar!

Volgende stap: de wijzers. Bij eerdere builds was dat wat priegelen, maar ze zaten nu zowaar alle 3 bij de eerste poging. Oefening baart kunst blijkt maar weer.

Next up: de stem op maat knippen. Dus, het uurwerk erin en knippen maar. Dat ging iets minder soepel. Gelukkig heb ik reserve stems liggen voor de NH35a, dus ik kon gewoon weer verder.

Nadat de stem en de kroon gemonteerd zijn is het een kwestie van demonteren, alles nog een keer schoon blazen en poetsen, alles erin en de achterkant erop.

Als allerlaatste natuurlijk nog even de band monteren. Overigens wel noemenswaardig: het is een solide band, met een gefreesde sluiting en zit heel comfortabel. Menig horloge van €1000+ kan hier een puntje aan zuigen.

Het eindresultaat:

142 likes

Mijn beste,

Wat leuk om op deze manier “de jeuk weg te krabben”.
Het resultaat mag er wezen.
Mijn complimenten dan ook, voor deze noeste arbeid.

Ik wens je er een energieke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Tof horloge en leuk om te lezen !! Veel plezier ermee :raised_hands:t2:

1 like

Wauw, wat een creatieve oplossing voor de jeuk. Slim gedaan en goed gelukt. Veel draagplezier :+1:

1 like

Wow, een prachtig horloge en een mooi verhaal. Dat gevoel kan geen off the shelf watch je geven en vooral niet in die prijs klasse. Chappeau!!! Had graag een video van het proces gezien :grin:.

1 like

Heel tof! Het resultaat mag er zijn!

2 likes

Netjes gedaan :+1: veel draagplezier

1 like

Gaaf man. Dank voor het delen. Ben ook wat kleine spulletjes aan het ‘verzamelen’ om dit op termijn ook zo te gaan doen. Heb er zin van gekregen.

Thanks! En geniet van je NA!

1 like

Tof bij elkaar gekrabbeld :wink:

1 like

Mooi project en leuk eindresultaat!

1 like

Gaaf project! Gefeliciteerd en hopelijk even jeukvrij! :grin:

1 like

Leuk topic. Krijg zin om ook te gaan zitten klooien. :+1::+1::+1::smiling_face:

1 like

Jeuk hoor :+1:t2:

1 like

Geweldig hè, hoe je voor zo’n bedrag een dijk van een horloge kunt hebben. :slightly_smiling_face: Prima resultaat en een mooie combinatie bij elkaar gezocht, respect! :raised_hands::tada:

1 like

Mooi! De onderdelen passen goed bij elkaar.

1 like

Mooi project, geniet ervan!

1 like

mooi geworden

1 like

Respect. Kon iedereen maar zo krabben

1 like

Mooi exemplaar is het geworden!

1 like

Supergaaf! :+1:

1 like