Even een kort vraagje

Ik heb een Seiko 6309-7290 op het oog, weet iemand wat een redelijke prijs voor zo’n klok is?
Het horloge is volgens de advertengie in prima staat, en de foto’s die erbij staan vertonen inderdaad geen echte schade, alleen wat gebruikskrasjes die je mag verwachten bij een horloge van zo’n leeftijd vind ik.
De advertentie zegt er niets over maar volgens de cijfers op de kast komt het horloge uit '77 of '87 (als ik het Seiko dateersysteem goed begrijp)

Groeten,

Stefan

Je kunt bij ebay zoeken op afgelopen veilingen, als je wilt weten wat een redelijke prijs is, is dat vaak een hele nuttige bron. Wel internationaal zoeken.

Goede tip Hendrik, waarom heb ik daar eigenlijk niet eerder aan gedacht? :slight_smile:

Groeten,

Stefan

De prijs hangt ook erg af van het feit of het horloge origineel is, of opgelapt met nieuwe, en soms niet originele, onderdelen.

Kijk hier eens voor veel info over Seiko duikers: http://www.makedostudio.com/watches/seiko-divers/index.html

Succes,

Ruud

Ik heb hem gekocht, als hij binnen is zal ik wat foto’s plaatsen!

Groeten,

Stefan

Hmmm, kort vraagje, blijft een kort topic

Ik ben wel benieuwd naar de lume. Ik heb een paar NOS wijzerplaten en die vallen me tegen…

@ Robbie: Op internet heb ik ergens gelezen (ik weet niet meer waar - ik geloof op een Amerikaans forum) dat de wijzerplaat van die modellen inderdaad niet uitmuntte door de sterkte van de lume.
Bij het model dat Stefanmol heeft gekocht, zal dat niet anders zijn. Bij het model dat ik zelf heb, is het ook al geen haar beter.

Ik denk ook niet dat het horloge qua lume en qua waterdichtheid mijn skx007k gaat evenaren. Maar ik ben toch echt benieuwd… Leuk dat jullie geïntereseerd zijn. Ik houd jullie op de hoogte…

groeten…

stefan

Volgende keer gewoon de wijzerplaat in een 007 proppen… en met een beetje lumen-kunstenaar is de lumen ook meteen goed geregeld.

Heeft iemand een idee wat het ongeveer kost om het horloge na te laten kijken, waterdicht te laten maken en te re-lumen?

Ik heb ook gelezen dat er geen metalen bandjes zijn die op deze Seiko’s passen, is dat waar? Want ik hoopte eigenlijk de Jubilee van mijn skx007 erop te doen…

Groeten en alvast bedankt,

Stefan

Stel deze vraag aan Rob, die kan je vast wel antwoord geven.

N kijken en pakkingen/rubbers vernieuwen: ik schat zo’n 50 euro.

Relumen, ik weet niet of ze dat in NL doen. Ik heb zelf twee sets (off-white met blauwe lume, en off-white met groene lume) maar ben nog niet geoefend genoeg om andermans horloges te doen. Het is een akelig klusje…

Een band kun je via Ebay wel vinden. Waarschijnlijk heb je 19mm end-links nodig.
Anders kan je altijd wel een band op maat maken, de Heer heeft niet voor niets de Dremel aan de mensch geschonken :smiley:

Super Rob, alle info die ik wilde. Als het goed is komt hij vandaag binne dus dan kan ik eens gaan kijken wat ik ermee doe…

Groeten,

Stefan