Even een korte pre-NA plus bandenadvies gevraagd

Eerder deze week werden er door een kersvers lid een paar vragen gesteld over zijn oude horloge dat hij niet meer droeg. Hierbij schemerde enigszins door dat hij tevens overwoog om het vóór een eventuele reparatie van de hand te willen doen.
Ik heb (en bleek niet de enige te zijn) even een bericht naar deze vriendelijke meneer gestuurd en mijn interesse kenbaar gemaakt. Na enkele berichten heen en weer mocht ik er vanmorgen een blik op komen werpen. Deze uiterst vriendelijke meneer woonde op 5 minuten rijden bij mij vandaan en had juist dit forum benaderd om er een liefhebber mee blij te maken. Voor een zeer schappelijk bedrag en een prettig gesprek rijker reed ik daar een half uurtje later weg met een nieuwe aanwinst in mijn binnenzak. Maar het duurde niet erg lang voordat hij om de pols zat :blush:

Ik was eigenlijk langzamerhand een beetje aan het sparen voor een Speedmaster, maar toen ik deze zag vond ik hem veel gaver en aparter, maar wel met hetzelfde caliber uurwerk als de Speedy’s uit die tijd (deze is van '69).
Wel nog een reparatie te doen want de chronograaf werkt niet naar behoren en een beurtje (plus poetsbeurt) zal hem sowieso geen kwaad doen, dus ik heb een afspraak gemaakt om hem komende dinsdag naar de horlogemaker te brengen. Als hij terug is volgen een paar betere foto’s.

Zoals je op de foto kunt zien past de band niet helemaal lekker. Ik wil hem denk ik sowieso op leer o.i.d. gaan dragen. Heeft er toevallig nog iemand een tip voor een band (20 mm) die hier mooi bij zou passen?

1 like

Ik heb een 145.019 gehad, maar die had toch echt 22MM lugs.
Deze stalen band hoort sowieso niet bij dit model.

1 like

Weet ik, had ik al gelezen. Maar de breedte is wel echt 20:

Dimodell Rallye

1 like

Mooie suede band, lichtbruin, zal mooi passen.

Wat een lekker horloge trouwens…moet ik zeker ook nog hebben vrees ik.

1 like

Is het deze aardige meneer toch gelukt om op handige wijze zijn horloge snel via dit forum te verkopen.
Het werd al direct door enkele leden gesuggereerd maar dat werd als negatief denken naar de prullenbak verwezen.
Veel geluk met je op slinkse wijze verkregen klok.

Mijn beste,

Veel plezier met deze gelegenheidsaankoop!!
En zoals je aangeeft, een onderhouds- poetsbeurt, zal hem goed doen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Goeie! Die noteer ik even. Wel een beetje jammer van die dubbele doornsluiting waardoor er geen omega buckle op kan, maar misschien dat ik daar nog een oplossing voor kan bedenken. :thumbsup:

Werkelijk waar een prachtig horloge

1 like

Morgen spreek ik iemand die NOS vintage omega banden heeft liggen, hopelijk zit de juiste erbij en laat ik iets weten

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst; alvast veel plezier ermee!

Misschien een mooie zwart-rode Hirsch Rallyband?

2 likes

Mooie aanwinst. Kijk voor een originele band eens bij http://www.ofrei.com/page1280.html#5418
Ik heb ooit een Speedmaster mark 4.5 gekocht waar een fake band aan zat. Via deze site toen een nos band gekocht. Veel plezier er mee en van.

Groeten
Rutger

1 like

Da’s een heel mooie aanwinst! Zeker aparter als de speedy, misschien een mooie vintage leren band erop?