Ik ben al een tijd een fan van de Damasko DA36, maar door omstandigheden heb ik in 2015 een Sinn 856 UTC gekocht.
Nu kreeg ik echter de kans om beide naast en op elkaar te leggen. Mijn schoonbroer heeft de Damasko in zijn bezit (ik zal heb hem mogelijk onbewust in die richting geduwd hebben )
Geen goede foto’s, maar ja…
Het staal heeft ongeveer dezelfde uitstraling. Ik vermoed dat de Damasko beter is qua krasbestendgheid.
De Sinn is 20 bar terwijl de Damasko slechts 10 bar kan hebben.
De Sinn heeft wel een puntje voor met zijn drogingscapsule, er is geen dag aanduiding bij de datum.
De kast is redelijk hetzelfde, het deksel van de Damasko draagt wel meer tekst.
Omstandigheden: ik kon de Sinn hier op het forum kopen , die had een metalen band, iets dat de Damasko niet had of waarvoor je veel meer geld moest neerleggen.
Was niet mijn eerste keuze de Sinn, maar wel een goede 2de. Ik heb er eigenlijk geen spijt van.
Ziet er goed uit met verschillende banden,
krassen komen er niet op (tenzij op het deksel),
+2/-4 sec afhankelijk hoe ik hem wegleg,
kom je niet overal tegen,
goede leesbaarheid,
onder de radar (weinig bling bling)
Maar beperkte autonomie, dat wel,
geen gele of blauwe seconde wijzer.
De nieuwprijs van de Sinn ligt veel hoger dan die van de DA36.
Eigenlijk heb ik een 2dehands Ferrari gekocht voor de prijs van een nieuwe Porsche zeg maar.
Het zijn beide mooie horloges met een uitstekende afleesbaarheid.
Als ik voor de keuze zou komen te staan zou ik het ook zo 123 niet weten .Het zou me eigenlijk niet veel uitmaken ik vind ze alle bij erg mooi
Beiden gehad, beiden top! Ik vond de kast/kroon van de Damasko mooier, maar de wijzers van de Damasko lijken wel ooievaarspoten. Doen ze bij Sinn mooier met die zwarte voetjes…