Even gedag zeggen en een vraag over mijn Bulova Sapphire

Hallo allemaal,

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar informatie over de Bulova die ik van mijn overleden vader gekregen heb. Online kan ik er niks over vinden, maar misschien gebruik ik niet de goede trefwoorden.
Het gaat om een Bulova Sapphire. Een homage aan Rolex heb ik me laten vertellen. Persoonlijk vind ik hem wat kitscherig, maar goed…ieder zijn smaak. Het is een automaat.

Is er iemand die er meer over kan vertellen? Ik denk dat mijn vader hem aangeschaft heeft tussen 1975 en 1985.

Ik heb er meer gekregen, maar deze vind ik toch wel interessant om er meer over te weten.

Alvast bedankt!

Alvast bedankt!

7 likes

Hallo welkom! Hij lijkt op een Bulova Super Seville, maar ik heb deze uitvoering nog nooit gezien met steentjes etc op de wijzerplaat.

Hallo!

Bedankt voor je reactie.

Klopt, dat had ik ook gezien. Maar veel verder als dat, kom ik ook niet helaas.
Ik vraag me ook af of het echt goud is of dat het verguld is.

Welkom :partying_face:
Indien het goud is moet er een merkje te vinden zijn op de kast of in de kastdeksel. Even naar een horlogemaker om de kast open te laten maken.

Welkom op HF Audrey. Succes met de zoektocht naar info over deze specifieke Bulova

Allen bedankt voor de reacties! Ik ga vandaag naar de horlogemaker om hem te laten openen. Via een andere forum noemen ze het een franken-watch. Geen idee wat de vertaling hiervan is. Ik weet eigenlijk alleen dat het een hommage aan Rolex is. Wordt vervolgd!

Dat is een horloge wat niet meer origineel is (aanpassingen) met andere onderdelen dus dan toen het horloge uit de fabriek kwam.

Hallo!
Dank je wel voor je bijdrage!
Ik begrijp dat het een samengesteld horloge moet zijn, ik twijfel nog aan de echtheid van Bulova. Misschien iets voor een verzamelaar? Ik ga vanmiddag naar de horlogemaker om hem te laten openen. Dus ik ben benieuwd!

1 like

Als ik het goed begrijp kunnen Franken-watches samengesteld zijn met merk-trouwe onderdelen, maar het is mogelijk dat die steentjes op dit horloge “aftermarket” zijn, dus niet van Bulova.
Ik ben ook benieuwd!

Hoe groot is het horloge eigenlijk?

Iemand heeft goed zijn best gedaan in ieder geval.

Allereerst is het geen goud. Daarvoor verklappen de afgesleten plekken het antwoord al. Dan kan je bijna met 99,9% ook wel concluderen dat de steentjes ook weinig waarde zullen hebben.

En dat de dag weergave half wordt aangegeven bij de tijd van 8:20 uur ga ik u vertellen dat het rommel is.

Hoeft niet meteen op rommel te duiden toch. Mss is iets mis met de setting van de dag weergave. Ik heb wel es meer horloge gehad waarvan de datum complicatie om de ene of andere reden halfweg bleef hangen. Dus allemaal rommel!! :rofl:

Volgens mij heb ik meerdere conclusies gedaan dan alleen de dag aanduiding :roll_eyes:

@LastGentlemen naar kassa 3 aub

1 like

De meeste bulova’s waren ook geen vol goud dus allemaal rommel? Je gaat wel heel snel in het trekken van conclusies maar soit!

Ten eerste welkom op het forum :tophat:.

Het is altijd leuk wanneer een horloge word overgedragen.

Echter is deze Bulova aangepast.

• De wijzerplaat is bevat niks origineels.
  • De uren wijzer lijkt wel afgebroken (is zeer kort).
  • De band heeft verder niks met dit model te maken.
  • Bij kast heb ik me twijfels bij, de kroon is niet kloppend.
  • het glas lijkt vervangen te zijn en iets scheef te zitten.
  • leeftijd jaren 80+

Dat is wat ik nu zie.

Des al niet te min zal emotionele waarde hoger zijn dan het exemplaar.
Lekker dragen en fake it till you make it

:tophat:

Wellicht nog in aanvulling - dit model horloge heeft doorgaans een ETA 2824 uurwerk en dat is goed te servicen door de meeste horlogemakers

Dit model zal dqn toch wel de 2834 hebben als het een eta is. :thinking:

3 likes

Als ik dit horloge zie vraag ik me af wat voor type man dit draagt. Ik bedoel dit met vol respect voor deze persoon en zonder sarcasme…:slightly_smiling_face:

1 like