Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar informatie over de Bulova die ik van mijn overleden vader gekregen heb. Online kan ik er niks over vinden, maar misschien gebruik ik niet de goede trefwoorden.
Het gaat om een Bulova Sapphire. Een homage aan Rolex heb ik me laten vertellen. Persoonlijk vind ik hem wat kitscherig, maar goed…ieder zijn smaak. Het is een automaat.
Is er iemand die er meer over kan vertellen? Ik denk dat mijn vader hem aangeschaft heeft tussen 1975 en 1985.
Ik heb er meer gekregen, maar deze vind ik toch wel interessant om er meer over te weten.
Allen bedankt voor de reacties! Ik ga vandaag naar de horlogemaker om hem te laten openen. Via een andere forum noemen ze het een franken-watch. Geen idee wat de vertaling hiervan is. Ik weet eigenlijk alleen dat het een hommage aan Rolex is. Wordt vervolgd!
Hallo!
Dank je wel voor je bijdrage!
Ik begrijp dat het een samengesteld horloge moet zijn, ik twijfel nog aan de echtheid van Bulova. Misschien iets voor een verzamelaar? Ik ga vanmiddag naar de horlogemaker om hem te laten openen. Dus ik ben benieuwd!
Als ik het goed begrijp kunnen Franken-watches samengesteld zijn met merk-trouwe onderdelen, maar het is mogelijk dat die steentjes op dit horloge “aftermarket” zijn, dus niet van Bulova.
Ik ben ook benieuwd!
Allereerst is het geen goud. Daarvoor verklappen de afgesleten plekken het antwoord al. Dan kan je bijna met 99,9% ook wel concluderen dat de steentjes ook weinig waarde zullen hebben.
En dat de dag weergave half wordt aangegeven bij de tijd van 8:20 uur ga ik u vertellen dat het rommel is.
Hoeft niet meteen op rommel te duiden toch. Mss is iets mis met de setting van de dag weergave. Ik heb wel es meer horloge gehad waarvan de datum complicatie om de ene of andere reden halfweg bleef hangen. Dus allemaal rommel!!