Even iets anders dan een G-Shock..zucht

Graag wil ik even een ander horloge opnieuw onder de aandacht brengen. Dit klokje loopt eigenlijk als een rode draad door mijn verslaving heen. Het is de Atlantic World Master Art Deco. Ik heb in het verleden eens een Blyssa kloon hiervan gehad maar deze is weg gegaan. Dit horloge was erg lastig in Nederland te krijgen. Ik heb wel eens kontakt met een so called Nederlandse importeur geprobeerd te maken maar kreeg daar geen reaktie op. Vorig jaar vond ik een occassion die er erg mooi uitzag. Bij binnenkomst was het object echter niet zoals omschreven. Verschrikkelijke krassen op de bezel en lijmresten waar er een nieuw glas in was gezet. Gelukkig heb ik deze terug kunnen sturen naar de verkoper.
Ik ben geen dress type maar kan de schoonheid van dresswatches wel waarderen. Stiekum kijk ik altijd nog of ik een atlantic exemplaar kan vinden. Nu wil het geval dat ik een Duitse winkel heb gevonden die dit merk voert. Mijn oog viel op de geelgouden met zwarte plaat. (Rose goud zit al in de collectie). Om een indruk te krijgen van het horloge ben ik wat gaan speuren op het net en kwam ik deze tegen…wow!

Voor 450 euro kan ik hem aanschaffen. Helaas staat de kerst voor de deur dus een budget voor mijzelf zit er echt niet in. Grote uitverkoop gaat er ook niet komen want ik ben heel content met de huidige collectie. Wellicht dat dit een spaarprojectje wordt voor 2011. Voorlopig wordt het dus alleen watertanden bij de fotos…

Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van gouden horloges (wijzers of accenten kan nog, maar de hele kast in goud, nee).
Maar bij dit horloge is het wel erg mooi. Mooie wijzerplaat ook, niet alleen de tekening, maar ook de opgelegde cijfers.

Tja, weer eens wat anders dan kleurrijk plastic :wink:
Ik vind hem erg mooi in elk geval. Dus doe goed je best met pokeren (tu)

Groeten,

Martin

Ja zeg dat wel wow (tu)

Erg mooi.

Watchmeisterin op EBay,die ken je vast wel verkoopt heel vaak Atlantic.

Wilde laatst op deze bieden een vintage:

http://cgi.ebay.nl/Atlantic-Worldmaster-Handaufzug-sehr-schonem-Zustand-/170559335986?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item27b620ee32

Maar met die onbetrouwbare TNT durfde ik het niet aan…

MartinB Schreef:

Tja, weer eens wat anders dan kleurrijk plastic
:wink:
Ik vind hem erg mooi in elk geval. Dus doe goed je
best met pokeren (tu)

Groeten,

Martin

Ja dat kan ook nog natuurlijk. Misschien kan ik er dan wel 10 tegelijk kopen. :wink:

Eerst kerst…Ik begrijp alleen niet waarom ik altijd die kados voor iedereen moet betalen. Nou ja ik vind het ook eigenlijk wel leuk. :smiley:

dreski Schreef:

…Ik heb in het verleden eens een Blyssa kloon hiervan gehad maar deze is weg gegaan…

Gelukkig hebben we de fotoos nog.
Die Atlantic vind ik trouwens wel een stuk mooier. Heeft zo op 't oog ook meer “body”.

[Center][/center]
[center][/center]

Ja daar is hij! Ik deed hem ook weg met de intentie een Atlantic aan te schaffen. Nu ben ik al weer een stuk of 60 horloges verder. :smiley:

““Ik ben geen dress type””"

Jouw naam deed mij anders vermoeden!? :):wink:

Tja, vind in deze orde/prijsklasse de ( nieuwe ) Tissot Visodate in goudkleur, vele , vele malen mooier , en meer kwaliteit uitstralen.

Ook 450,00

Een bijzonder mooi klokje,met wel een heel mooie wijzerplaat.

MeistersingerFan Schreef:

““Ik ben geen dress type””"

Jouw naam deed mij anders vermoeden!? :):wink:

Tja, vind in deze orde/prijsklasse de ( nieuwe )
Tissot Visodate in goudkleur, vele , vele malen
mooier , en meer kwaliteit uitstralen.

http://www.watchsource.eu/gallery/cache/1745__480x
360_tissot-visodate-1957-watch_3.jpg

Ook 450,00

Op dat plaatje ziet de Tissot er mooi uit maar als je hem in het echt ziet zul je zien dat de wijzers gewoon te kort zijn. De dagaanduiding in het wit is ook niet echt mooi. Er hoeft eigenlijk alleen maar een datum in.
Kijk hier de stalen uitvoering…De dag en datum beslaan bijna het halve horloge en dan die rode 6 nee brrrrrr. Ik had hele hoge verwachtingen van de Visodate maar ik vind hem echt mislukt…

idd een erg mooi klokje dreski(tu)

@dreski ;

Ja , ik snap wat je bedoelt.

Grootste sof voor mij , was dat hij in het geheel niet meer in een mooie doos verpakt zat.
Zoals andere modellen van de Heritage-collectie.

Beetje wennen moet je wel aan hem. En datumvenster minder i.d.d.

2006 Schreef:

Ja zeg dat wel wow (tu)

Erg mooi.

Watchmeisterin op EBay,die ken je vast wel
verkoopt heel vaak Atlantic.

Idem dito, niet de juiste kleur wijzerplaat helaas:

http://cgi.ebay.de/ATLANTIC-WORLDMASTER-XXL-AUTOMATIK-HERRENUHR-UNGETRAGEN-/370453835867?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item5640c4f05b

Deze verkoper opslaan in “mijn ebay”, lijkt me de moeite waard.

Succes.

Ik heb deze in de favorieten… http://www.uhrendirect.de/uhren/Atlantic-Uhren-Serie-517514565-Worldmaster-Art-Deco-Automatik.html

mooie aanwinst ! veel plezier ermee.

2006 Schreef:

Ja zeg dat wel wow (tu)

Erg mooi.

Watchmeisterin op EBay,die ken je vast wel
verkoopt heel vaak Atlantic.

Wilde laatst op deze bieden een vintage:

http://cgi.ebay.nl/Atlantic-Worldmaster-Handaufzug
-sehr-schonem-Zustand-/170559335986?pt=DE_Kleidung
_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item2
7b620ee32

Maar met die onbetrouwbare TNT durfde ik het niet
aan…

De verkoper doet ook niet aan Paypal. Heb daar ook vaak geaarzeld met aankopen…

Waarom doe je dat nu elke keer Andre!!!
De mensen laten kwijlen.
Nu wil ik die ook weer HEBBEN.
Andre moet een ban krijgen hahaha.
Ik heb er net weer twee gekocht en nu wil ik er nog een .
Alle gekheid op een stokje,
een PRACHT

see you

Lenno

Fraaie wijzerplaat. Als ie in staal zou zijn met een opwinduurwerk zou hij zeker op mijn verlanglijstje komen.

Master-Fan Schreef:

mooie aanwinst ! veel plezier ermee.

Jij bent er vroeg bij,… :wink:

Inderdaad iets heel anders dan de G-shock, denk dat ik de rose gouden mooier vind. Enkel heb je die al dusssss…

Ben ik net mijn wishlist aan het herinrichten, krijg je dit weer te zien.X(
Gewoonlijk heb ik nauwelijks aandacht voor goudkleurige horloges, maar hierbij begin ik toch interesse te krijgen.