deze seiko (1977) kwam van marktplaats Licht en mode werkte niet…
vond het een beetje eng maar toch open gemaakt en heeeeeeeel voorzichtigjes aan de gang…
eerste foto zoals ik hem kreeg,.de 5 van erna en alle pushers werken weer als nieuw!
Na het schoonmaken
en voor glas en mineraalglas te polijsten heb ik van een kennis een polijst-vloeistof gekregen , dat gebruiken ze in de glasindustrie om krassen uit gehard glas te polijsten (op basis van poeder van botten)…gaat heel goed met een dremel zelfs de kast word mooi.
Ben, gefeliciteerd met dit super resultaat! Vooral het krasvrij maken van het glaasje vind ik erg interessant (ik dacht altijd dat dit enkel industrieel mogelijk was met speciale gereedschappen). Heb je het glas eerst verwijderd?
Ik zou het op prijs stellen wanneer je me even een pm stuurt waarin je me uitlegt welke vloeistof je hebt gebruikt en hoe je met de dremel te werk bent gegaan (wat voor opzetstuk). Uitleg hier mag natuurlijk ook!
Ben, gefeliciteerd met dit super resultaat! Vooral
het krasvrij maken van het glaasje vind ik erg
interessant (ik dacht altijd dat dit enkel
industrieel mogelijk was met speciale
gereedschappen). Heb je het glas eerst
verwijderd?
Ik zou het op prijs stellen wanneer je me even een
pm stuurt waarin je me uitlegt welke vloeistof je
hebt gebruikt en hoe je met de dremel te werk bent
gegaan (wat voor opzetstuk). Uitleg hier mag
natuurlijk ook!
jeetje ik wist niet dat jullie daar zo een interesse voor hebben…
oke daar gaat hij…dremel (met zo een poets ding erin GEEN STENEN!!! …maar een van vilt ) dremel in de bankschroef…
dat poetsding iets nat maken het glas ook …de dremel op de laagste stand en dan maar polijsten…het gaat wel langzaam , zeker een half uur bezig. maar jullie zien het …
ik krijg nog een liter van dat spul(en vergeet het maar is niet te bestellen) komt uit Japan van AGC Flattglass (daar werkt een goede vriend van mij) en die gebruiken het voor winkelruiten… enz enz dat doen ze met een super grote poetsmachine …dus ik dacht …winkelruit…horlogeglas…moet gaan lukken…
ik heb het glas er niet uit gehaald …en gewoon het uuwerk laten zitten
je hebt er heel wijnig van nodig.een paar druppels. dus een liter is wel erg veel (heb maar 6 horloges hier)…ik zal kijken wat ik kan doen voor het forum een paar plaspotjes halen bij de apotheek …dus we zien wel hoe we het regelen…(en please niet allemaal tegelijk) ik krijg het pas een maandag weer…
hier onder van hoe of wat…de kast al iets gedaan dat zie je meteen…echt strak!
een nadeel …je hele kop zit vol met poets
Wauw! Dat heb je erg goed opgelost! Ik heb ook wel horloges men niet te vervangen, bekraste glazen en het mij nog nooit gelukt om he zo mooi te krijgen petje af!
Ben, ik hou ook wel van (seiko/Pulsar) digi’s, maar koop ze meestal in NOS.
Petje af hoe je deze hebt opgeknapt. Is een schitterend exemplaar geworden. Alleen jammer dat je hem op de brandstapel hebt gegooid
Enne…ik durf het bijna niet te vragen: ik zou best zo’n plaspotje willen! Heb hier nog 2 eigen oude Seiko’s liggen met wat lichte krassen op het glas. In het verleden werkte ik namelijk gewoon met mijn klokjes (montage en reparatie op schepen).
Laat maar weten via pm of je daar voor openstaat, heeft geen haast.
hahahah manu…
maar ik krijg niet zoveel…maar ik zal kijken wat ik kan doen en hoe we het onder elkaar kunnen regelen…(voordeel is je hebt echt maar een cola dopje nodig voor een horloge,daar ben ik al achter) en je kunt erna in bad…je hele hoofd zit onder de spetters
hahahah manu…
maar ik krijg niet zoveel…maar ik zal kijken wat
ik kan doen en hoe we het onder elkaar kunnen
regelen…(voordeel is je hebt echt maar een cola
dopje nodig voor een horloge,daar ben ik al
achter) en je kunt erna in bad…je hele hoofd zit
onder de spetters
Ik zie het zo voor me .
Ooit al eens gepolijst met polijstpasta ?
De nieuwste zwarte uitvoering , speciaal voor zilver …
Als ik daar mee bezig ben en m’n vrouw roept me even in de winkel schrikken de klanten zich rot .
hahahah manu…
maar ik krijg niet zoveel…maar ik zal kijken
wat
ik kan doen en hoe we het onder elkaar kunnen
regelen…(voordeel is je hebt echt maar een
cola
dopje nodig voor een horloge,daar ben ik al
achter) en je kunt erna in bad…je hele hoofd
zit
onder de spetters
Ik zie het zo voor me .
Ooit al eens gepolijst met polijstpasta ?
De nieuwste zwarte uitvoering , speciaal voor
zilver …
Als ik daar mee bezig ben en m’n vrouw roept me
even in de winkel schrikken de klanten zich rot .
Daar kan ik van meepraten:
btw, op deze foto val’t nog mee…
Schrobben maar!!!