Even kort voorstellen: Koppie

Zoals een nieuw lid betaamd wil ik mij even voorstellen.

Ik ben net zoals misschien velen van jullie, al in een vroeg stadium begonnen met het verzamelen van horloges. Dit ging soms op en af en soms wel een aantal jaren achter elkaar dat ik er niet eens meer naar de klokjes omkeek. Dit resulteerde dan ook vaak dat de klokjes ook weer snel van het toneel verdwenen en andere interesses de overhand kregen.

Nu jaren later merkte ik toch dat het horloge virus weer begon te kriebelen. Gelukkig dat er nu internet bestaat (vroeger niet voor sommige jonge gasten :wink: ) en dat de zoektocht naar horloges wel een stuk makkelijker werd. Ik kwam toen ook voor het eerst in aanraking met diverse horloge fora.
Hier kreeg ik dus de eerste indrukken en zag wat een mooie klokken de leden hier hadden en ik was gelijk verkocht. Het duurde dus ook niet lang voordat het eerste horloge bezorgd werd al kan ik mij niet meer heugen welke dat was.

Enfin, ik was weer helemaal “verslaafd”. Heb over de afgelopen jaren heel veel klokjes gekocht, verkocht en zelfs geruild.
Toen kwam er een moment dat de boxen wel aardig vol begonnen te raken en dat ik besefte dat niet elk klokje de draagtijd kreeg welke het verdiende, dus besloot ik mijn klokjes langzaam aan te verkopen en om daar vervolgens “high end” horloges voor terug te kopen.

Ook hier bestaat een wereld aan keuzes, maar sommigen met een zeer stevig prijskaartje. Het moest voor mij wel geloofwaardig blijven, dus had ik voor mijzelf wel een max bedrag afgesproken om het enigszins betaalbaar te houden :money_mouth_face:

Op dit moment is mijn collectie tot een stuk of 11 horloges terug gebracht, maar ongemerkt komt er toch stiekum weer wat bij. Ik koop/verkoop mijn klokjes vaak via Chrono24, maar hoop in de toekomst op dit forum ook wat leuks te scoren.:grimacing:

Zo, nu eerst maar wat plaatjes van mijn collectie, een paar Seiko’s, Hamilton’s, Junghans, Steinhart, Squale, Le-Jour enz. Mijn laatste aanwinst is een Flieger van Stowa.

29 likes

Welkom koppie!! . Leuke verzameling :ok_hand::ok_hand:

T25038Welcome_Multilingual_Classroom_Display_Banner

Mooie collectie. Veel plezier gewenst hier op het Forum.

Top collectie. Welkom.

1 like

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Mooie collectie heb je reeds verzameld. Ik vind vooral die Junghans Driver erg mooi en zeker in die kleur combinatie. :ok_hand:

Die laatste Junghans is wel erg mooi hoor :grin:

Welkom op HF !
Mooie collectie reeds :slightly_smiling_face::+1:t2:

Dank voor jullie warm welkom en lovende woorden over mijn collectie.

Maar er staan al weer een stuk of wat te koop, waaronder die mooie Junghans Driver heren. Mag hier nog niet verkopen, maar mag vast wel vertellen dat ze op Chr@n@24 staan :grimacing:

Welkomđź‘Ť

Welkom. Waw, zo veel horloges :heart_eyes::+1:

Welkom ! Hamilton’s ALTIJD goed :wink:

Welkom en veel plezier op het forum!

Welkom!

Heel mooie Junghans!

Mooie collectie!

Welkom!
Mooie khaki king!!! Topper is dat!

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Van harte welkom :clap: