Even meekijken?

Good day!

Het is weer tijd voor een ander horloge en ik ben zoekende nu naar een bicolor 5 digit DateJust.

Ik ben tegen deze 16013 aangelopen. Recent onderhouden alleen geen stalen band. Vind ik niet heel erg, zou hem toch op zwart leer gaan dragen.

Zou ik gebruik mogen maken van jullie eerlijke mening en goede ogen ? Any red flags op basis van de fotos ?

Dank!

Dit is een afgetrapte puinbak.

Kijk alleen al ff naar deze lugs

Die zijn allemaal krom / afgezaagd.

De rest is niet veel beter.

10 likes

FF verplaatst naar de juiste rubriek.

1 like

Wel mooi, op het moment dat je dat zegt, zie ik het ook. Tnx!

Tja, vintage is vintage. De ene heeft een ruiger leven gehad dan de andere. Moet altijd alles 100% zijn?

Dat ligt bij mij heel erg aan de prijs. Hoge prijs dan moet de kwaliteit beter zijn. Als deze echt is en de prijs is er naar (qua “gebreken”) heb je voor een leuk bedrag een leuk horloge.
Als de prijs gelijk is aan anderen die er beter uit zien zou ik voor een andere gaan.

3 likes

Nee 100% hoeft niet.

Prijs is OK, echter zonder stalen band, dus head only. Band zou 800-1000 zijn denk ik? Vintage bicolor?

Ik zou echt even doorzoeken. Dit is echt een afgetrapt ding hoor, ongeacht de prijs.
Vroeg of laat gaat dat je echt tegenstaan.

4 likes

De kast valt wel op ja. Afgeleefd en - als ik het goed zie - nogal hard gepolijst. De bezel is niet meer scherp maar dat is ook te verwachten dan.

Maar welke rest verder? De wijzerplaat ziet er heel netjes uit. :thinking:

Kan wellicht allemaal wel rechtgetrokken worden, als je t naar watchesspa in Polen stuurt bvb, maar de kost daarvan is waarschijnlijk ook geen kattepis.

2 likes

Ja, die lijkt ok er vanuitgaande dat de lume tussen 9 en 11 er nog is. Maar dat is ook t makkelijkst te wisselen.

Je bent een hoop geld kwijt hier wat van te maken.

1 like

Als je een horloge koopt, moet je het ook met plezier kunnen dragen. Ik probeer daarom altijd het mooiste exemplaar te kopen wat ik kan vinden, ook al kost dat wat meer.

Deze dj heeft een kapot gepolijste bezel en kast. De prijs kan nog zo goed zijn, hier word je toch niet blij van?

6 likes

Het lijkt ook of de rotor aanloopt of aan heeft gelopen op het uurwerk?

2 likes

De lugs zijn toch stevig toegetakeld. Mocht het jou niet storen, des te beter natuurlijk :slight_smile:

Zelf kijk ik meestal in functie van het ooit door verkopen. Al denk je daar natuurlijk nog niet direct aan, of wil je het misschien wel gewoon houden. Veel mensen zouden wel over de lugs vallen denk ik, maar misschien is mijn perceptie daarin verkeerd. Veel krassen vallen nog te polijsten maar die lugs lijken me wel een ander verhaal.

1 like

Uitgewoond exemplaar, zoals eerder aangegeven. Niet aan beginnen.

1 like

Dank! Soms heb ik even een bevestiging nodig. Deze van de lijst gehaald en inmiddels een andere gevonden ! Full set, goede prijs. En knappe lugs :slight_smile:

6 likes