Tja, vintage is vintage. De ene heeft een ruiger leven gehad dan de andere. Moet altijd alles 100% zijn?
Dat ligt bij mij heel erg aan de prijs. Hoge prijs dan moet de kwaliteit beter zijn. Als deze echt is en de prijs is er naar (qua “gebreken”) heb je voor een leuk bedrag een leuk horloge.
Als de prijs gelijk is aan anderen die er beter uit zien zou ik voor een andere gaan.
De kast valt wel op ja. Afgeleefd en - als ik het goed zie - nogal hard gepolijst. De bezel is niet meer scherp maar dat is ook te verwachten dan.
Maar welke rest verder? De wijzerplaat ziet er heel netjes uit.
Kan wellicht allemaal wel rechtgetrokken worden, als je t naar watchesspa in Polen stuurt bvb, maar de kost daarvan is waarschijnlijk ook geen kattepis.
Als je een horloge koopt, moet je het ook met plezier kunnen dragen. Ik probeer daarom altijd het mooiste exemplaar te kopen wat ik kan vinden, ook al kost dat wat meer.
Deze dj heeft een kapot gepolijste bezel en kast. De prijs kan nog zo goed zijn, hier word je toch niet blij van?
De lugs zijn toch stevig toegetakeld. Mocht het jou niet storen, des te beter natuurlijk
Zelf kijk ik meestal in functie van het ooit door verkopen. Al denk je daar natuurlijk nog niet direct aan, of wil je het misschien wel gewoon houden. Veel mensen zouden wel over de lugs vallen denk ik, maar misschien is mijn perceptie daarin verkeerd. Veel krassen vallen nog te polijsten maar die lugs lijken me wel een ander verhaal.