Na een tijdje meekijken en reageren begint het raar te voelen om nieuwe leden welkom te heten zonder mijzelf eerst geïntroduceerd te hebben.
Ik ben Jesse, een grijze-baard van 57 uit de regio Leiden. Geen enkele relevante kennis van horloges, vooral niet van de techniek. Maar altijd gefascineerd geweest door de schoonheid van deze steeds nuttelozere kunststukjes.
Vorig jaar werd ik langzaam de begeerte in gezogen en kocht ik na een paar weken toenemende kriebels uiteindelijk op een veilingsite een Breitling duiker. Om voor de zomer wat moois te hebben…
Dat patroon heeft zich nu een paar keer herhaald. Het rondkijken, het lezen, de bewondering, de toenemende kriebels, het kopen , de wroeging, gemengd met opwinding over de nieuwe aanwinst… Ik vind het vrij psychopathologisch allemaal. Ik zou het allemaal wel okay vinden als ik de wroeging kwijtraak, dus daar werken we aan.
Vandaag ontvangen: een Omega Speedmaster 38 mm ‘cappucino’. Ongedragen. De Speedmaster Moonwatch is mij te groot, te zwart-wit ook misschien (maar voor de toekomst sluit ik niets uit!) en dit exemplaar past beter om mijn bescheiden pols.
Hi Jesse, welkom ook al was je er al eerder als ik .
Die Omega is een echte schoonheid, het leven is te kort voor wroeging, maar ik voel je en begrijp je. Wij mannen hebben nou eenmaal rare hobbies obsessies en interesses en daar gaat veel tijd en een smak geld naartoe die we soms beter elders kunnen besteden. Majah, maakt allemaal geen donder uit, lekker genieten van onze stomme obsessies, heerlijk dat gevoel van in het zonnetje zitten met mooie pattas aan, dik klokje om de pols en gevoel van innerlijke vrede, zo simpel kan het zijn