Even mijn nieuwste aanwinst showen hier

Deze kwam van de week binnen. De blauwe versie van de Certina DS Action Diver series.
Als het dan toch blauw moet zijn, dan maar zo.
Tsjonge, wat is deze mooi blauw. Heeft ook nog eens zo’n mooie “Sunburst” in de wijzerplaat zitten, dus het licht maar spelen, door het saffieren venster heen, met die wijzerplaat.

De lunette lijkt saffier / keramisch maar is het niet, er zit een soort van lak coating overheen waardoor-ie een glossy uitstraling krijgt.

De gehele kast is gematteerd met een verticale brush maar de metalen lunette delen zijn gepolijst. Geeft 'm toch wel een chique uitstraling. De getande lunnette i.p.v. de vaak geziene kartelrand is een welkome ontwerp variant binnen het Sub-thema.

Waar ik persoonlijk van houd op een wijzerplaat zijn de wat grotere markers, en dat is hier het geval. Ook de gedeeltelijk rode secondewijzer draagt bij tot het mooie zicht op de klok.Met z’n 43,2 mm diameter een perfecte maat voor mij.
Mooie, forse bandaanzetten. Stoer.
Forse kroon tussen mooi afgewerkte crown guards. Certina is de uitvinder van het DS [ double security ] systeem.

Een systeem met een maximale waterdichtheid. De DS staat mooi in de kroon geëtst.

Wat ik altijd een beetje jammer vind is dat fabrikanten niet effe de moeite nemen een datumschijfje te laten maken in de kleur van de wijzerplaat. Daar zou naar mijn idee de wijzerplaat een stuk “rustiger” van worden.

Hij heeft een fijne band met een duikers extensie en een paar halve links erbij, makkelijk om de band precies op maat te maken. De micro-verstelling van de sluiting heeft maar 3 posities dus zijn die halve links welkom. Ik ben een duiker-fan en deze zou wel eens een “blijvertje” kunnen worden.

En nu… de foto’s:

28 likes

Mooi robuust klokkie :+1:

Mooi blauw inderdaad, proficiat!

Nice!

Gefeliciteerd! Ik heb 'm een tijdje geleden in het echt gezien en hij is inderdaad goed blauw! Maar mooie, robuuste klok! Geniet ervan!

Je zult je vast wel helemaal blauw genieten :grin:

Mooi, Rinus. Ik heb de zwarte gehad, kwalitatief zit het in ieder geval goed, geniet ervan!

Proficiat, hele mooie duiker!

Prachtige kleur blauw geniet er van !!!

Prachtige klok!

ga je voor blauw, dan is dit de beste voor jou!
Mooie details, mooi harmonieus, certina is het beste wat je voor je centen kan kiezen:
De certina caimano (ook 2824-2)wordt uitgebreid getest door mijn zoon van 17:
De klok wordt niet ontzien en loopt probleemloos zijn rondjes met een ongekende precisie.
geniet er van!

Heel mooi! :+1:

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/20151014_155702_zpsoajvntq6.jpg.html]

[/URL]

Gefeliciteerd een prachtig horloge! Certina heeft voor het geld een duiker op de markt gebracht die mij sterk aan een Seamaster doet denken (Swatch-group) met nagenoeg dezelfde kwaliteit. De bezelinlay is acryl, werd vroeger ook veel gebruikt en is behoorlijk sterk. De Seamaster 300 van de jaren 60 heeft het bijvoorbeeld ook. Hier een fotootje van mijn zwarte exemplaar.

5 likes

Mooie aanwinst! Zowel zwart als blauwe een plaatje!

Proficiat :thumbsup:
Zeker een hele mooie aanwinst !

Veel plezier ermee.
Pieter.

Mijn beste,

Proficiat met deze magnifieke Longines.:+1:
Ik wens je er vele mooie momenten mee!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie duiker. Geniet ervan!

Prachtig, ben gek op blauw.
Veel draagplezier.

Prachtig blauw, zo’n sunburst verveelt nooit. Gefeliciteerd met de aanwinst!

Erg mooi! No-Nonsense duikertje :smile: