Even mijzelf voorstellen

Beste forumleden,

Ik ben een horloge liefhebber al van kind af aan, vroeger had mijn vader ook altijd horloges om van verschillende merken.
En ik denk dat dit ik dit een beetje van hem heb geërfd.
Toen ik een jaar of 10 was liep ik al elke dag met een horloge, vaak seiko en dit bleef altijd wel een beetje zo doorgaan.
Tot een aantal jaar geleden: ik me extra ging interesseren in mechanische uurwerken, ik was / ben zo gefascineerd hoe zo iets kleins mechanisch zo goed werkt dag in dag uit.
Eigenlijk is het kunst !
Maar goed ik lees een lange tijd al met jullie mee om er info af te halen en dingen te begrijpen.
En natuurlijk te kijken wat er allemaal in de wereld van horloges te koop is.
Mijn interesses gaan uit naar verschillende merken ( seiko, breitling, omega ) hebben mijn voorkeur maar hoe meer ik lees merk ik dat er zoveel meer gave merken zijn zoals SQuale, doxa, zenith enz enz enz .
Op dit moment heb ik voor mij mijn grail Watch afgelopen december van mijn vrouw gekregen een omega speedmaster , daarnaast heb ik nog een breitling navitimer 01, 2 seiko’s , horloge van beide opa’s en nog was mis kopen hahaha.

Ik hoop hier nog een hoop te leren en te ontdekken.

Alvast bedankt voor het lezen.

52 likes

Welkom bij de club Rudolf.

1 like

Hé Rudolf.
Veel leesplezier hier.

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom op HF, Rudolf! En we zijn hier gek op foto’s. Dus post vooral je collectie! :slightly_smiling_face:

Welkom…:+1:

1 like

Welkom!:+1:t3:

1 like

12 likes

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Nice! :+1:

Welkom op het forum!
Je hebt een mooie collectie.

Welkom op HF Rudolf. Mooie collectie :+1:t2:

1 like

Bedankt, ben er erg blij mee , maar er is nog zoveel meer moois “zucht” verslavend hoor

Welkom. Veel plezier op het forum! Mooie horloges heb je.

1 like

Hahaha ja absoluut. Als ik je collectie zo zie dan denk ik dat je Oris ook wel heel leuk gaat vinden haha.

Je hebt in ieder geval al je grail binnen. Ik kan alleen nog maar van een Speedmaster dromen haha.

1 like

Welkom! Ik vind stiekem die vintage Remova heel mooi :slightly_smiling_face: Maar ik heb gewoon wat met modellen uit dat tijdperk.

Oris vind ik ook super gaaf, en dromen van een speedmaster helpt hoor heeft mij ook geholpen vast beraden te zijn een keer 1 te mogen kopen , nou ja krijgen van de vrouw hahah

1 like

Vind ik super om te horen deze is van mijn opa geweest en die gouden ernaast van de andere opa dus daar ben ik wel zuinig op . Jammer want eigenlijk draag ik ze weinig…

1 like

Ah dan ga ik je vast en zeker nog wel terug zien in het Seiko Only en Oris Only topic :grin:

1 like

Horloges van mijn opa’s heb ik helaas niet maar die zijn ook al lang geleden overleden. Ik ben zelf bijna opa :slightly_smiling_face: Maar heb wel 2 soortgelijke modellen van m’n pa (alvast gekregen) en mijn wijlen schoonvader. Heb ze laten servicen en ik draag ze steeds vaker. Niet alleen qua emotionele waarde maar ik vind dat soort horloges best comfortabel dragen. Alleen zijn ze kwetsbaarder…