Mag ik van jullie een mening of commentaar op deze offerte, zie onderstaande.
Alvast bedankt.
Onze horlogemakers hebben het volgende geconstateerd:
De wijzerplaat en wijzers zijn aangetast. De kroon is versleten en de stift verroest. Het uurwerk heeft vochtschade en de wisselaar heeft slijtage. De rotorlager heeft te veel speling. Er is slijtage zichtbaar.
Onze horlogemakers stellen het volgende voor:
Nieuw origineel (merk) glas € 121,50
Nieuwe achterdekselpakking(en) € 9,00
Nieuwe kroon (origineel) € 33,00
Nieuwe stift € 10,50
Automaat met dag en/of datum - Volledige service van het uurwerk € 240,00
Nieuwe wisselaar(s) € 56,25
LET OP!! Deze heeft een lange levertijd, het onderdeel dient opgestuurd te worden naar Omega voor revisie.
Nieuwe rotorlager € 46,50
2 jaar garantie op de complete reparatie/onderhoudsbeurt van uw mechanische horloge
Of de constatering klopt weet ik natuurlijk niet, maar ik vind dit een nette offerte. €500 voor een beurt incl glas, rotorlager, wisselaar en kroon incl garantie vind ik een mooie prijs.
Uiteraard laat ik de omega maken.
Een ander heb ik niet voor die prijs.
In 2016 is het horloge ook al eens voor een woekerprijs van € 715,00 na gekeken.
De begrippen nakijken en volledig servicen worden me iets teveel door elkaar gehaald hier.
Het getoonde bedrag is wel redelijk liederlijk natuurlijk, tenzij er echt fabrieks-service tot het uiterste van hun kunnen geleverd is. Daar lijkt het niet op.
Ik moet zeggen dat ik de “revisie”, waarvan ik even aanneem dat het gewoon een volledige service beurt is, van 641 euro aardig duur vind. Ik heb mijn vintage Omega naar @PeterLC gestuurd en voor minder dan 1/3e kreeg ik een fantastisch lopend horloge terug met foto’s van het proces en al.
De Heer @PeterLC is mij onbekend.
Ik moet het doen met met een door Omega gecertificeerde service bedrijf.
Die hebben personeel die graag betaald willen worden, en waarbij er 21% omzet belasting moet worden afgedragen, en nog een paar van dat soort afdrachten, en niet te vergeten de AK (algemene kosten)
Een derde van de kosten? Voor een druppeltje olie lijkt mij ook niet echt goedkoop, ik neem aan dat er geen onderdelen vernieuwd zijn voor die derde van de prijs.
Dure service in 2016 en nu een versleten automaat wisselaar en rotorlager Blijkbaar hebben ze voor die €641 niet veel meer gedaan dan even de boel schoonmaken en smeren. Dat kun je prima laten doen voor 1/3 van die prijs.
Zitten er bijzondere kenmerken aan een origineel glas? Ik heb geen verstand van Omega’s maar dat is dan toch wel een uitschieter op de rekening. Ik mag hopen dat het geen neutraal plexiglaasje betreft. Een polijstbeurt doet al heel veel, en kun je zelf. Scheuren wil je niet maar het hoeft toch ook geen nieuwe te worden?
Overige lijkt me niet heel schokkend. Vergelijkbare bedragen ben ik kwijt voor service bij een professionele uurwerkmaker aan bijv. mijn “eenvoudige” Pontiacjes.
Geëtst Omega-logo in het midden. Enkele jaren terug waren deze glaasjes nog 50 euro. Een plexi in de goede maat zonder logo is een paar euro. Letterlijk twee, pakweg.
Dag PeterLC
Ik wist trouwens niet dat er een omega logo in het glaasje moet staan.
Het zal je gebeuren, 120 euro in rekening brengen en een plexi glaasje krijgen van 2 euro .
Bedankt. Subtiel en gedistingeerd. De details waar exclusieve merken exclusief door blijven (of je mee leeg blijven trekken).
Ik vind de oude €50 ruim voldoende voor een massaproductie glaasje. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ieder glas handgegraveerd wordt door een dure Zwitser op bestelling natuurlijk, o nee wacht het is natuurlijk zeer zeldzame NOS, dan mag het wat kosten
Zonder scheuren ging ik voor een polijstbeurtje! Het blijft een erg mooi horloge.
Het horloge is terug.
De reservegang is nu ongeveer 48 uur.
Het glas is een origineel glas met omega logo.
De kroon is anders, wel origineel zeggen ze, de oude kroon zit bij de onderdelen.
Ik ben tot zover wel tevreden over de The Watch Lab.
Twee jaar volledige garantie.