Dankjewel! En tnx voor de tip, je ziet de plaat slecht idd… vond de achtergrond wel mooi. Het hollands diep is zo slecht nog niet zal een foto toevoegen waar de kleur beter uitkomt
Mijn voorkeur qua staal gaat toch uit naar vg-10 damascus en blue paper steel, vind de japanners persoonlijk wat handelbaarder, vaak wat lichter en smallere handgreep maar dat is persoonlijk denk.
Met duits staal is zeker niks mis! Die lopen in meerdere branches voorop als je het mij vraagt ( auto’s, wapens, en mischien de messen ook wel)
Ik wil mij voorstellen en tevens advies vragen aan de collega liefhebbers van dit forum.
Ik ben na ruim 20 jaar in het buitenland gewoon te hebben terug in Nederland. Ik verzamel vanaf 1990 pols horloges en ben begonnen met Rolex. De collectie is langzaam gegroeid en ik bezit op dit moment horloges van uiteenlopende merken. Mijn belangstelling heeft zich de laatste 3 jaar vooral gericht op horloges met leren band. Om die reden ben ik voornemens om horloges uit de verzameling die een metalen of een kunststof band hebben te verkopen. Nu is mijn vraag waar kan ik dit het beste doen daar ik geen gebruik wil maken van de diverse websites waar dit kan. Ik wil de horloges in consignatie aanbieden bij een bedrijf met een correcte reputatie en wil graag namen ontvangen en tevens vernemen wat redelijk consignatie percentages zijn die deze winkeliers hanteren. In de eerste instantie gaat het om een Rolex type 16520 Daytona Zenith zwart met een zgn “Patrizzi” wijzerplaat ui 1995 en een Audemars Piquet Royal Oak Offshore type 25770ST zwart met een kevlar strap uit 2000. Van beide horloges ben ik de eerste eigenaar, heb de originele aankoopfacturen, boekjes, onderhoudsbewijzen van de Rolex and Audemars service centers, dozen en de Rolex heeft tevens de originele Rolex sleutelhanger, folders etc die er in 1995 door Schaap & Citroen bij zijn geleverd.
Zou het in plaats van het kapen van @7hills’ voorstel-topic niet een tikje beleefder zijn geweest om even een eigen topic te openen?
Dit is wel heel erg bot.
EDIT: Ik zie dat je een nieuw lid bent, dus even ter informatie: Het is geen algemeen voorsteltopic, ieder nieuw lid stelt zich voor in een zelf aangemaakt nieuw topic. Mocht je dat niet hebben geweten, dan heb ik niets over botheid gezegd.
PS: Waarom niet gewoon de stalen band er af en de leren band er op? Daar hoef je je verzameling toch niet voor naar de dealer te brengen?
Welkom Thom. Erg leuke introductie…zo zien we het graag.
Je SNZG is sowieso een erg leuke klok (heb 'm zelf ook gehad…), zeker gezien de prijs/kwaliteit verhouding. De SARX is dan een mooie, leuke waardevolle volgende stap naar een boel meer horloge. Onwards&upwards…
Ps Voor een ‘man van weinig woorden’ ben je lekker wollig (he-le-maal niets mis mee)
Enjoy your stay at Hotel HF…
(“You can check-out any time you like, but you can never leave!”)
Hoi Thom! Ik heb als nieuweling in de horlogewereld ook hetzelfde horloge als eerste aangeschaft! Leuk om te lezen. Ik ben benieuwd waar wij beiden staan met onze collectie over een paar jaar ;).