Even netjes voorstellen

Beste hf leden,

Ik ben nu zo’n 2 weken aan het rondneuzen op dit zeer interessante forum, al een kleine 6.5K berichten gelezen, en nu al ontzettend veel geleerd maar ook gelachen!
Met uiteenlopende draadjes als, ‘wat dragen wij vandaag’ en ‘seiko only’ tot zeer interessante ‘hands-on’ en ‘technische verslagen’ maar natuurlijk ook lachen met bv ‘opmerkingen van de wederhelft’!
Al met al een zeer interessant, leerzaam en zeker boeiend forum. Waarvoor dank.

Dus graag stel ik mij even voor.

Thom is de naam, 29 jaar jong (soms voel ik mij wel 29 jaar oud) en Brabander in hart en nieren. Sinds jaar en dag kok van beroep en dit is dan ook mijn grootste passie.(horloges verdienen een mooie 2de plek)
Mensen blij maken met goed, eerlijk eten is een geschenk dat ik graag geef en haal hier dan ook (bijna) dagelijks voldoening uit! Een top beroep al zeg ik het zelf.

Alhoewel ik geen verzamelaar ben, en zeker geen kenner ( en dan bedoel ik niet de kleine kreeft :wink:) ben ik wel sinds jong af aan geïnteresseerd in horloges. In mijn ogen is het het mooiste accessoire/sieraad wat een man met zelfrespect kan dragen. Het is een beetje een gentlemen ding, een eyecatcher als je wilt. Bij een mooi jasje hoort een mooie klok, mijn grootvader heeft mij dat jong geleerd :slight_smile:

Momenteel bezit ik maar 1 horloge, een “5’je” de snkl43 met de blauwe dail.

Leuk automaatje voor een hele leuke prijs, ben er tot op heden zeer blij mee en heb dan ook besloten zijn broertje met zwarte dail en rode sec wijzer ook een zorgzaam onderkomen te bieden :slight_smile:

Nou wat kan ik nog meer vetellen… ben eigenlijk een man van weinig woorden haha
Owja!
Eind deze zomer bereik ik de magische leeftijd van 30jaar en wil voor deze gelegenheid een mooi horloge aanschaffen. Een klok die allround te combineren is, dressy, casual, chique maar niet te. kwalitatief goed, stevig met een leuk uurwerk dat een leven lang meegaat.
Mijn oog is gevallen op de sarx033, wat een pracht exemplaar is dat joh! En ik dacht nog wel dat liefde op het eerste gezicht niet bestond! Dus wel :heart_eyes:
De wit parelmoer dail met lichte sunburst, de prachtige afwerking van kast en band ; de super scherpe lijnen tussen het brushed en polished, het ‘zwevende’ logo maar vooral die onwijs mooie blauwe wijzers! Zo kunnen we nog wel even doorgaan… al met al 1 van de mooiste horloges die IK ooit gezien heb, but that’s my opinion :slight_smile:
Heb het mooi gescheven hands-on draadje van @zulu met veel aandacht gelezen en heb hem hierover via pb gesproken, waarin hij mij met veel informatie heeft verblijd. Waarvoor nogmaals dank @zulu !
Dit getuigt wel van een leuke, behulpzame community.

Nou dat was het wel zo’n beetje, ik dank u allen voor het lezen van mijn intoductie en zie ernaar uit om hier nog heel veel te leren, lachen en delen!

Met vriendelijke groeten (uit brabant),
Thom

33 likes

Welkom op het forum en koop maar alvast een mooie horlogekist. Vermoed dat je die wel nodig gaat hebben.

Enne, mooie introductie!

2 likes

Welkom!

1 like

Dankjewel! Daar ben ik ook bang voor ja, met al die enthousiaste NA draadjes gaat het telkens kriebelen :smile:

2 likes

Thom, van harte welkom op dit gezellige, leerzame in informatieve forum. Ben zelf pas 3 weken lid en vind het met de dag toffer worden. Veel plezier hier en zo te lezen vrees ik dat het niet bij 2 of 3 horloges blijft. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Welkom Thom! Als je tevens een messenfetish hebt, zit je hier geramd! Veel plezier. :+1:

1 like

Hoi Thom, welkom.
En mooie start van een collectie :+1:

1 like

Welkom! Enne…graag gedaan :thumbsup:

1 like

Fetish wou ik niet zeggen maar ben zeker een liefhebber van mooie messen, dan wel vooral de betere keuken messen… wat is er nou beter dan perfect afgewerkt japans staal :blush:

1 like

Tactical knives kunnen ook prachtig zijn hoor! Daarnietvan

Hoi Thom, welkom hier! Een 5je is altijd goed, en die SARX033 die je op het oog hebt is helemaal een top horloge.

Een klein commentaar op je introductie: Als je nou voortaan voor een zonsondergang staat, bij zo’n meertje… draai dan even je horloge om en maak die foto met de zonsondergang in de rug, dan kunnen we de wijzerplaat zien. :slight_smile: Leuk meertje, dat dan wel weer. :slight_smile:

Daar kunnen we een boompje over opzetten… Ik neig naar beter afgewerkt Duits staal terwijl ik toch ook Japans Carbon, Damast en 3-llags VG-10 gebruik. Maar daar was al een topic over. Je bent van harte uitgenodigd zolang de Moderators hem niet dicht gooien.

3 likes

Welkom op HF!

Je weet dat dit uit de hand gaat lopen he?

1 like

:+1: Ik zie dat de messenconnectie reeds is gelegd! Suc6 :blush:

1 like

Welkom Thom!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

1 like

1 like

Welkom !

Ik welk restaurant mogen we komen genieten? :smiley:

2 likes

welkom :relaxed:

1 like

welkom op ons forum van horlogegetikten. Leuk dat je netjes voorstelt, daar zouden mening nieuwkomer wat van kunnen opsteken. Ik zie dat je al gebeten bent door het befaamde seikovirus! Sterkte :wink:

1 like