Even opletten heren

Jullie zijn de reppolitie van Nederland. :))
Nu staat er een replica Panerai op marktplaats.
Of hebben jullie die nog niet gezien?
Ik dacht dat jullie alle reps meldden?

beste Jag,

alle replica’s melden wordt wel wat lastig, maar wie zich een beetje in de materie verdiept voordat hij wat koopt of een kenner meeneemt, loopt dan weinig risico. Inderdaad sommige reps lijken goed op originele,blijf je houden natuurlijk.

mvg,

Begrijp me niet verkeerd aub.:))
Sommige reps zijn niet om aan te zien.
Deze is niet slecht maar ik heb een pest hekel aan types die ze voor echt aanbieden.
Ik weet het het is dubbel misschien maar je moet mensen niet proberen te bedonderen.
Dat je ze koopt is je eigen zaak maar ga ze niet als echt slijten.
Dat vind ik te triest voor woorden.
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand eventjes een Panerai koopt op marktplaats.
Vooral niet in deze prijskklasse en vooral niet particulier.
Ik dacht dat jullie elke replica meldden.

Kan jij zelf ook doen, even de webmasrter van marktplaats mailen!

Beste Jag,

Helemaal mee eens, het zijn natuurlijk de aanbieders die fout zijn, weet ik,
het was ook niet mijn bedoeling te suggereren dat het iemands eigen schuld is als hij een imitatie koopt terwijl hij dacht dat ie echt was, maar inderdaad een Panerai, of en andere topper koop je niet zomaar even, en juist daarom is een onderzoekje voordat je wat koopt op M. een vereiste en ook verstandig. Zelfde geldt bijv. als je een oud huis koopt, moet je altijd een deskundige of kenner meenemen om te kijken of er geen gebreken zijn.
Maar nogmaals dit doet niets af aan de verantwoordelijkheid van de aanbieder van nepzooi voor echt, zeker weten. Ik bedoelde dat je jezelf een hoop ellende kunt besparen, als je op de hoogte bent van de eigenschappen van de originele horloges. Ik bestudeer zelf veel Rolex horloges en boeken en ook ik zie vaak gebruikte Rolexen aangeboden worden, vaak zie ik ook niet of het een echte is ! Zoe zelf alleen een gebruikte bij goede juwelier kopen, grote kans dat het dan in ieder geval wel goed zit.
Ik hoop niet dat jij ooit vervelende ervaringen hebt gehad met zulke aanbieders, ik ben het met je eens dat mensen die de boel belazeren dan smerig bezig zijn. Wat ook wel gebeurt is dat ze foto’s van originele erop zetten en dan toch een nepper proberen te verkopen, dat is dus ook voor een kenner niet te zien. Je zou ze gelijk moeten aangeven bij de politie.
Nogmaals: de schuldige is natuurlijk de oplichter en niet de koper .
De betere imitaties worden over het algemeen wel gemeld hier , dacht ik.

Mvg,

Ed

De omega’s zijn ook flink in trek bij de replica handelaren, vooral het James Bond model en de Planet Ocean (die lijkt alleen voor geen meter!).