Even opnieuw voorstellen en wat foto's van mijn horloges

Een aantal jaar geleden heb ik me aangemeld. Reden daarvan was de aanschaf van een Sportura. Hiervoor liep ik al jaren met een “gewone” Seiko chrono. Er is mij toen verteld dat ik moest uitkijken voor deze hobby…
Nu een aantal jaar later hebben jullie gelijk gekregen. Het virus heeft mij ook te pakken gekregen.

Op volgorde: Seiko chrono, Seiko Sportura, Seiko Retrograde (gehad van m’n vriendin), Seiko Monster en om van het Seiko virus af te komen tot slot een Frederique Constant Business Timer.

Hieronder een paar foto’s van de diverse horloges. M’n “oude” Seiko chrono staat er nog niet bij maar die komt vast wel een keer voorbij. Voor de foto-fetishisten, de afbeeldingen zijn geschoten met een d-slr m.u.v. de twee strandfoto’s die met een Ixus zijn gemaakt.

Frederique Constant:

Seiko Monster tijdens vakantie:

Seiko Sportura tevens geschoten tijdens vakantie:

Seiko Retrograde:

Het begin is er en ik geloof ik dat er in de komende jaren alleen maar horloges bij zullen komen :wink:

1 like

Welkom,

wat een diverse smaken bij elkaar, de Seiko Sportura vind ik wel erg mooi.

Veel plezier op het forum

Sluit ik mij graag bij aan: welkom!

Mijn beste ,

Wederom “van harte welkom Niels” op dit markante horlogeforum.
Een forum met een verslavende werking op de mens. Maar dan wel een verslaving welke je niet doet onderdompelen in de ‘rokende’ waan van de dag (alhoewel ik mijn sigaren niet kan missen)>X, maar een verslaving welke de mens bij de tijd houdt.

Overigens, een mooie collectie aan horlogerie Niels.
Die getallen 1 /tm 51 bij de Frederique Constant Business Timer, geven die het weeknummer aan??

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dank allen!

Tissot62, leuk dat je dat vraagt. Het horloge komt bij Gassan vandaan. Toen ik in alle vluchtigheid de prachtige wijzerplaat bekeek vroeg ik ook wat 1 t/m 51 aangaf. Achteraf een erg domme vraag uiteraard maar er moest een derde persoon bijkomen die het verlossende antwoord gaf. Degene die mij hielp wist het dus ook niet te verklaren. Het zijn inderdaad de weeknummers. Het stipje na het nr. 51 is dus de 52 :wink:
De wijzerplaat is overigens echt fantastisch. De maanfase maakt het mijn inziens helemaal af.

kijk maar uit voor dat seiko virus, is erger dan de mexikaanse griep en qkoorts bijmekaar. maar een hele mooie verzameling. ik ben alleen bang dat het niet genoeg is, er zullen er nog vele volgen.
wees welkom.
grt arie.

Mooie collectie hoor en lekker gevarieerd. Voor iedere gelegenheid een horloge.

Gevarieerd is het zeker :wink:
Overdag draag ik veelal een pak voor m’n werk en dan vind ik persoonlijk een lederen band netter dan een stalen. Alhoewel ik stiekem ook wel eens de Sportura om doe… Het Monster is echt een horloge voor in het weekend en/of op vakantie. Voor om en nabij € 150 kan ik me geen betere prijs/kwaliteit bedenken. Ik zag laatst een nieuwe Seiko voorbij komen met een zwarte wijzerplaat. Prachtig! Zo zie je maar weer, deze hobby kent geen einde.

Ook ik heb zo m’n dromen… een mooie Navitimer of een Submariner… Afijn, ik ben nog jong en we moeten nu eenmaal tevreden zijn met wat we hebben :slight_smile:

Welkom op dit forum!

Die FC is wel erg mooi hoor(tu)

welkom en een mooie familie met tikkers hoor.

Welkom! Die Sportura is echt geweldig!

Mooie collectie - van alles wat; de FC geniet mijn voorkeur: stijlvol klokje ! (tu)

Welkom, en veel plezier op dit forum.
Mooie klokjes heb je(tu)

gr Ron

Zoals elders eerder gemeld: 't is een zeer besmettelijke virus.

Mooie symptomen overigens. :smiley:

Hey Niels,

Welkom hier! Die Frederique Constante is 1 van mijn favorieten en potentieel nieuwe aanwinsten!!!

Ook erg gave Sportura trouwens.

Wat grappig dat de Sportura bij een hoop mensen in de smaak valt :slight_smile:
Deze klok is meer dan twee jaar oud. Telkens als ik langs de Seiko etalage loop dan zie ik 'm nog wel eens liggen. Niet te groot en te schreeuwerig, prachtige chronograaf techniek. Ik zou 'm zo weer kopen… :slight_smile:

De wijzerplaat van de FC is echt heel gedetailleerd. Zelfs in de twee subdials aan de linker- en rechterkant zit een apart patroontje wat moelijk is te zien op de foto’s. Leren bandje is voortreffelijk soepel. Kortom, erg tevreden.

Welkom! Met de horloge die je laat zien, zit je er goed bij! (tu) Mooi!