…en dan - kijk! - een Seebataillon in de etalage. Ah, deze goede man verdeelt dus ook Mühle. Misschien ineens 'ns kijken of zo’n 44mm duiker met 53mm lug-to-lug écht zo belachelijk groot om m’n polsen staat. Kwestie van in de toekomst niet meer te moeten dromen. Voetjes op de grond, als het ware.
Oh. Dat valt nogal mee. En wat zegt m’n vrouw: goh, die staat je wel. En dan kopen we gelijk zo’n Junghans Max Bill 34mm voor mij. (Want, toegegeven, die stond haar beeldig.)
Ze zei het wat lacherig, maar op de terugrit naar huis bleef het er wel nog effe over gaan.
En dus zit die Mühle in m’n hoofd. Want ik heb nog geen GMT en da’s toch een functie die je bijna elke dag gebruikt, nee? Toch?
To be continued. Na onze verbouwingen.
Dat horlogevirus, het is me wat. En nu ga ik nog even naar m’n Sinn staren. Zonder GMT.
PS Heeft iemand hier eigenlijk zo’n Seebataillon? Helemaal af te raden, waarschijnlijk?
PPS Sorry voor de crappy fotokwaliteit.
7 likes
Nee, ik heb geen sea battalion, maar wel een Teutonia II. En op weg naar die Teutonia heb ik de ProMare, SAR Rescue Timer, Big 29er, 29er Zeigerdatum, Terrasport III en 29er Classic om de pols mogen hebben. En heel erg veel van wat ik van Mühle Glashütte zie is tof. Mijn vriendin is idolaat van de hare, ik van de mijne nu ik de vlindersluiting er af heb gesloopt (lang verhaal, het is nu een standaard gesp)…
Die horloges van die lui zijn cool. Allemaal eigenzinnig, allemaal erg mooi afgewerkt, allemaal redelijk geprijsd of liever het geld gewoon dubbel en dwars waard.
Ik zeg meer Mühle Glashütte voor het volk!
Maarreh, wie verkoopt dat spul in dit land? Wij moesten naar Duitsland toe. 
1 like
Juwelier De Winne in Gent. Fantastisch sympathieke kerel, je zou er met plezier duizenden euro’s achterlaten 
2 likes
Echt niemand ervaring met dit horloge? Buiten een aantal basisreviews is er online niet zo veel te vinden. Een echte gebruikers-review zou handig zijn! Alle tips zijn welkom 
Dank en groet!
Hij staat bij mij op de graillist. Dus als jij hem koopt en zo snel mogelijk mijn kant op flippert dan komt het helemaal goed 
Hoe vond je het blauw?
Het blauw in combinatie met het goudgeel werkt perfect. Lekker onopvallend opvallend. Het énige dat me enigszins stoorde, was het feit dat je geen echte ‘klik’ hoort als je de bezel draait. Maar dat zouden Sinns ook niet hebben, is me verteld.
Mijn Sinn UX klikt zeer solide. Maar ik heb hetzelfde gelezen over de Mühle, die klikt inderdaad niet echt.
Zou mij niet tegenhouden.
Blijf er bij terugkomen:
-blauwe wijzerplaat
-titanium kast
-open case back
-GMT complicatie
-en uit het onvolprezen Glashütte
Hij heeft alles!
Vragen ze daar een nette prijs?
1 like
2650, als ik me goed herinner. Zal nog wel wat marge op zitten…
1 like
Ik heb wel wat moeite om meer dan 1200 Euro voor een duik horloge te betalen.
Net als die ProMare, die is ook 1700 Euro, een geweldig ding, hoog op m’n wil-hebben-lijst, maar ergens vind ik het veel te veel geld voor een tool horloge.
1 like
Dit draadje maar eens even opgraven, want ik heb eindelijk een Seebataillon incoming 
Leuk tegenspel voor mijn Sinn UX.
1 like
Fantastisch! Van zodra ie er is: stoeffoto’s graag 
1 like