Even snel voorstellen

Hi allemaal!

Erg leuk om onderdeel uit te maken van dit horlogeforum - voelt nu al als een warm bad. Ik ben Michel, midden-30, en ondertussen een jaartje of 10 bezig met “verzamelen”. Na mijn meest recente (en meest “Bucket-listige”) aankoop - een 124060 No-date Sub - leek het me leuk om eens wat meer te verbinden met mede-horlogeliefhebbers. Het heeft me tot nu toe niet teleurgesteld :wink:

Momenteel bestaat mijn collectie uit een Panerai PAM176, Rolex 41mm No-Date Sub, Omega Seamaster 300m ceramic bezel, Meistersinger N01, Rado Jubilee, en een vintage Seiko 5 die ik van een grootouder heb geerfd. Ik ben echt super blij met deze selectie en er staat momenteel niks op de planning, maar hoor graag van jullie wat er mist in mijn collectie.

Kijk ernaar uit om jullie beter te leren kennen!

Groet,

Michel

37 likes

Welkom bij de club Michel.

1 like

Welkom Michael, leuke collectie al.
Misschien foto van de collectie plaatsen :wink:

1 like

Welkom en veel lees en kijk plezier.
Je hebt al een schitterende collectie!:watch:

1 like

Welkom Michel! :partying_face: leuke collectie. Tja wat mist er niet… Er is zoveel moois :smile:

1 like

Dank! En goeie tip.

Komt binnenkort een mooie watch winder aan.

20 likes

Welkom!

Ik zie geen horloges met ingewikkelde dag/datum/maan complicaties of zo. Weet je zeker dat je een winder wilt? Er is al veel over geschreven hier dus genoeg leesvoer.

Veel plezier op HF!

1 like

Ik vind ze vooral gewoon erg gaaf, en vrouwlief geeft me een mooie cadeau voor kerst - dus ik heb eraan te geloven :wink: Kun je me de juiste richting op wijzen voor issues met Watch Winders? Thanks!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Simpel gezegd verdeel je de draagtijd nu over meerdere horloges dus is de slijtage ook veel minder. Als je één horloge dagelijks draagt zal je hem van een jaar of 5-6 (is per merk verschillend) een beurtje moeten geven. Als je 5 horloges draagt wordt dat geen 25 jaar maar wel aanzienlijk langer. Als je je horloge op de winder zet creëer je dus onnodig slijtage. Daarom wordt het vaak alleen maar gebruikt bij ingewikkelde (meestal maan/perpetual) complicaties.

Beetje duidelijk?

https://www.horlogeforum.nl/search?q=Watchwinder

1 like

Welkom!

1 like

Welkom. Die collectie is prima. Je liopt vanzwlf nog wel ergens tegenaan.

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom hier bij HF !
Prima colectie heb je al.

1 like

Van Harte Welkom!

Dit forum had net zo goed het HebberigheidsForum kunnen heten dus die fraaie collectie loopt gerede kans te wijzigen :wink:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!!

1 like

Welkom op het HF Michel. Leuke collectie :grinning: :+1:

1 like

Dit is wel een mening die niet algemeen gedragen wordt… Niet om in discussie te gaan maar om aan te geven dat er ook anders over watchwinders wordt gedacht.:slightly_smiling_face:

3 likes

Mooie collectie! En welkom!

1 like