Even uitgebreid voorstellen: Pantarhei

Hallo iedereen,

Na enkele posts vind ik het ook eens tijd geworden om mezelf degelijk voor te stellen, dus bij deze.

Mijn naam is Lodewijk, midden twintig en woonachtig in Amsterdam. Ik ben altijd al gek geweest van klassieke auto’s en na gewerkt te hebben voor een veilingsite ben ik ook besmet geraakt door het horlogevirus. Vooral vintage horloges kunnen mij door hun formaat en tijdloze ontwerp bekoren. Ideaal voor iemand met smalle polsen!

Mijn bescheiden collectie op de foto, van dress naar casual:

Omega Genève (verguld)
Gekocht op een rommelmarkt in Frankrijk. Het uurwerk liep niet en mocht daarom weg voor een zacht prijsje. Bij nadere inspectie blijkt het wisselrad stuk te zijn. Mocht iemand weten waar ik dit voor een goede prijs kan laten repareren hoor ik het graag, anders gaat het horloge weer defect in de verkoop. Kast en wijzerplaat zijn in mooie staat.

Octo Missilemaster
Dit is een rariteit. Gekocht omdat ik een Datejust prachtig vind maar niet het budget heb. Misschien ook omdat ik de naam heel erg vet vind! Gemaakt in de jaren 80 voor de Aziatische markt, binnenin tikt een perfect lopend ETA uurwerk. Deze is mint en heeft nog een vlijmscherpe bezel. Mag wellicht ook binnenkort de collectie verlaten, krijgt erg weinig draagtijd door de volgende in de verzameling.

Omega Genève 166.099
Net binnen en ontzettend blij mee! Prachtig vintage staal voor een vriendelijk budget. Dit kaliber 1481 loopt wél goed met misschien een iets te korte power reserve. Om advies vraag ik in het bijbehorende topic, dus als je me wilt helpen, graag!

Seiko 7a38-7010
Als liefhebber van bang-for-buck horloges werd ik als eerste naar het merk Seiko getrokken. Op zoek naar een chronograaf kwam ik al snel op de 7a38 serie. Quartz, maar dan wel de eerste analoge quartz chrono ooit. Metalen uurwerk en onverwoestbare kwaliteit. De analoge 1/20 seconde timer is gaaf om te zien! Na een service hoef je er jarenlang geen omkijken naar te hebben, perfect ‘grab en go’ horloge.

Seiko SKX013
Dan mag natuurlijk een icoon niet ontbreken: de SKX. Na een SKX007 gehad te hebben moest ik tot de conclusie komen dat ie toch net wat te groot voor me was. Gelukkig maakte Seiko het tijdloze model ook een maatje kleiner: de SKX013. Elke zonvakantie is deze dan ook om mijn pols te vinden, op eendelige Perlon of single pass NATO. Fantastische duiker, deze gaat nooit meer weg. Helaas ben ik recent een springbar verloren (erg blij met de single pass band), een nieuwe is onderweg!

Casio GA2100
Nooit gedacht dat ik ooit een G-Shock zou dragen, veel te groot en te druk. Totdat deze nieuwe release voorbij kwam en meteen een ware hype werd. Prijzen schieten de hoogte in totdat Casio een nieuwe batch kan leveren. Wat is er aan de hand? Door de relatief compacte afmetingen kan opeens iedereen een G-Shock dragen en velen wagen zich aan het strakke ontwerp, door sommigen de CasiOak genoemd vanwege de achthoekige kast. Vind m prachtig en hij wordt graag gedragen bij ruig weer, kou en andere avonturen die om een onverwoestbaar horloge vragen.

Bedankt voor het lezen!
PS: Sorry voor de amateuristische foto’s, ik moet het nog onder de knie krijgen.

40 likes

Welkom en wat een mooie omega.s :ok_hand::ok_hand:

1 like

Welkom Lodewijk,

Zag de regenfoto van de G-shock al voorbij komen :ok_hand:t2:.

Groet,
Tim

1 like

Mijn beste,

Lodewijk, van harte welkom binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!
Een ruimhartige introductie, leuk hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom Lodewijk en veel plezier hier!

1 like

Welkom hier😀

1 like

Welkom, leuke set horloges heb je al!

1 like

image

1 like

Beste Lodewijk,
welkom op HF!

1 like

Welkom! Die 166.099 is prachtig !

Mocht je er ooit van af willen, heb ik zeker interesse :wink:

1 like

Welkom! Leuke collectie! Laat maar weten moest je je Omega niet willen laten herstellen en hij de verkoop in gaat :wink:

1 like

Welkom

1 like

Welkom!

1 like

Welkom :grin:

1 like

Welkom

1 like

Welkom en mooie voorstel post!

1 like

Welkom! Mooie collectie!