Welkom!
Fraaie collectie alvast, interessant en taboeloos.
Updates die ik wil delen maar niet hun eigen topic verdienen zal ik hieraan toevoegen, dus bij deze.
De defecte vergulde Omega Genève is inmiddels verkocht en ook de Octo Missilemaster staat te koop op het forum. Die plek is resoluut ingenomen door de stalen Genève, waar ik het volgende verhaal over heb:
Eind december is mijn stalen Genève naar @Tokes geweest voor een service. Dat ging prima, nog bedankt daarvoor! Nu is het nog wachten op een nieuwe veer aangezien de oude is versleten (de gangreserve is wel erg kort).
Origineel kwam de Genève op een originele stalen band in de klassieke ‘Oyster’ stijl. Mooi, maar toch wist ik dat er een andere stalen band bestond die veel beter bij het hoekige ontwerp van de kast past. Deze ref. 1189/191 band werd volgens mij vooral geleverd op de Genève modellen met duikbezel, die erg zeldzaam en duur zijn. Het vinden van zo’n band voor bij mijn bescheiden exemplaar zou wel een haast onmogelijke dan wel buitenproportioneel dure opgave worden, dacht ik. En inderdaad, ze komen af en toe voorbij op eBay voor een bedrag van rond de driehonderd euro. Maar toen…
Op een dag, toen ik tegen beter weten in weer eens het internet afspeurde op zoek naar betaalbare vintage Omega, vond ik een exemplaar van deze band aangeboden vanuit Italië voor een zeer schappelijke prijs. De band zat namelijk onder de krassen en een flinke hoeveelheid bruine smurrie. Na wat onderhandelen in mijn beste Italiaans (met hulp van Google translate) kwamen we uiteindelijk op een prijs van €100 met €15 verzendkosten.
Nu weet ik door werkervaring dat Italiaanse verkopers het vaak niet zo nauw nemen met afspraken maar ik had een goed gevoel bij deze verkoper. Een mooi aanbod van objecten, reageerde vlot, beleefd en beloofde dezelfde dag nog te verzenden. Ook kon ik via PayPal met aankoopbescherming betalen, wat een absolute must is op eBay. Tip: als een verkoper dit weigert, bied dan aan zelf de kosten te betalen (4% extra). Weigert de verkoper nog steeds? Deal afblazen.
Met bonkend hart betaalde ik de beste man en inderdaad: ik kreeg diezelfde avond een track & trace code. Een week later ontving ik een klein pakketje uit Italië en kon het schoonmaken beginnen! Na met zeep, een kindertandenborstel en flink wat keukenpapier aan de slag te zijn geweest zag de band er een stuk beter uit. De krassen krijg je er niet mee weg, maar er zat in elk geval geen ‘wrist-cheese’ meer tussen de schakels en sluiting. Aangezien ik het horloge bijna dagelijks draag vind ik de krassen niet erg, er zullen er nog genoeg ‘van mij’ bij komen.
Ik ben erg blij met deze toevalstreffer, naar mijn mening maakt het dit model kast helemaal ‘af’!
P.S. De vorige originele stalen band is al een tijdje te koop in het blauwe gedeelte, dus sla je slag.