Welkom, en nu blijven he
Welkom terug
Welkom, succes met je zoektocht naar het volgende horloge
Alsnog Welkom bij de club.
Welkom.
Een mooie veelzijdige collectie heb je.
Veel plezier op het forum!!!
Opnieuw een hartelijk welkom
Bedankt voor t warme welkom en de leuke suggesties, die Universal Geneve is echt super mooi en kende ik nog niet. Stof tot nadenken
Goeiemorgen en welkom terug.
Aan spoor-gerelateerde horloges denk ik, zoals al eerder opgmerkt, als eerste aan een Universal Geneve FS.
Specifiek voor de Italiaanse spoorwegen uitgebracht en past voor een mooi exemplaar prima in jouw budget.
Een andere optie is de Omega Railmaster (maar deze is ruim het dubbele van het budget).
(Plaatjes van het internet)
Welkom terug!
De Squale Y1545 20 atmos Ferrovia
“Ferrovia” is the Italian word for railroad or railway
Van harte welkom
Veel opties zijn al genoemd, de Hamilton Railroad en de meeste horloges van Mondaine, design op basis van de Zwitserse stationsklok, nog niet.
De mooiste opties zijn, ook wat mij betreft, de Universal Genève Ferrovie dello Stato en de Omega Railmaster zoals al door @ROC gepost.
En als je gaat voor Quartz en perfectie, dan zijn Grand Seiko en The Citizen onovertroffen.
Laat hem reguleren, zou ik zeggen.
Of doe het zelf.
Dat heb je dan weer fout. Ik heb een Sharp Edge gehad die binnen een jaar doorgeschoven werd, maar inmiddels wel zes Grand Seikos die staying power hebben. Het heeft wel even geduurd voor ik mijn smaak vond, en ik heb high accuracy quartz van Junghans en The Citizen tussendoor gehad, maar die Sharp Edge verhoudt zich tot een Grand Seiko als een lucifer tot een vlammenwerper, zeg maar.
Overigens levert Seiko al zo’n 96 jaar lang horloges aan de Japanse spoorwegen. Ze verkopen zelfs nog quartz in zakhorloge formaat om op het dashboard van de machinist te prijken tijdens de rit. Hier een overzicht van Seiko railway watches:
Maar ook dingen als een vintage Ferrovie dello Stato zijn cool, en in gebruik geweest bij echte spoorwegen.
Ball? De laatste keer dat die iets met treinen deden was geloof ik in 1908. Ik chargeer, maar Ball heeft tegenwoordig alleen nog marketing koppelingen met spoorwegen. Dan is een Mondaine stop second nog relevanter. Ball is dan ook Chinees, tegenwoordig.
Ball adverteert ook nog met het feit dat Henry Ford bij het merk zwoor, en gegeven Ford’s onfrisse kijk op ras en het feit dat de goede man een inspiratiebron voor Hitler was… Tja. Ik vind het allemaal niet verheffend voor een stel Hong Kong Chinese investeerders.
Seiko, in vergelijk, is nog steeds van de zelfde familie en levert nog steeds stilletjes aan de Japanse spoorwegen.
Hoi en goedemorgen @Freekdejager, welkom back …
… on your watch-- & railroad track, with your Engineer lll …
Mijn opa zwoer bij het Ball horlogemerk en was bij de BS-strijders die na WW2 de zgn. ‘fouten’ aan de rechtbank brachten.
Objectief gezien is het Ball horlogemerk prima technisch vernuft.
Welkom!
Heb hier ergens een railroad Seiko liggen.
De railroadwatches, van diverse merken, zijn betaalbaar en verzamelbaar!
Plaatje van de interwebs
Adverteerden ze maar met de goede man, dat zou een hele stap voorwaarts zijn.
Jawel…
De echte stationsklok!
En dat werkt, heb begrepen dat in Japan de treinen strikt op tijd rijden.